معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:

توسعه یافتگی خوشه‌ی فرش دستباف فارس

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۰:۵۲:۱۸
کد خبر: ۷۶۵۲۳۰
توسعه یافتگی خوشه‌ی فرش دستباف فارس
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به توسعه یافتگی خوشه فرش دستباف این استان، از رشد شاخص‌های مختلف مرتبط با این خوشه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، شهرام کمال‌زاده گفت: در جلسه پایش نهایی خوشه فرش که با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزارشد، این خوشه پس از سه سال فعالیت، بعنوان خوشه‌ای توسعه یافته معرفی شد. 
وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده طی سه سال گذشته، میزان اشتغال در خوشه به بیش از 81 هزار و 500 نفر رسید که در مقایسه با سال نخست فعالیت خوشه 14 درصد رشد را نشان می‌دهد. 
کمال‌زاده از فعالیت 594 بنگاه تولیدی، صنفی در این خوشه خبر داد و گفت: شاخص بنگاه‌های خوشه فرش نیز حاکی از رشد 2.3 درصدی است. 
معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به افزایش 20 درصدی تولید دست بافته‌ها در این خوشه گفت: شاخص میزان تولید در پایان سال سوم  فعالیت به 8 هزار و 142 متر انواع دست بافته رسید؛ این افزایش مقدار تولید با توجه به برنامه‌های انجام شده در راستای شبکه‌سازی  و توانمندسازی واحدها در زمینه شناخت سلیقه بازار و احیای نقشه‌های اصیل متناسب با سلیقه بازار صادراتی بوده است. 
کمال زاده در ادامه از افزایش 20 درصدی سرمایه گذاری در خوشه فرش در سه سال اخیر خبر داد و گفت: در یک سال اخیر میزان سرمایه گذاری در فرش فارس به 46 میلیارد ریال رسیده است.
وی با بیان اینکه خوشه فرش فارس با توجه به مزیت‌های ویژه ضمن افزایش میزان تولید و صادرات، با تکیه بر محصول متمایز و با کیفیت نسبت به احیا و توسعه بازارهای خود اقدام کرده است، از فروش داخلی 5 هزار و 500 میلیارد ریالی و صادرات 3 هزار و 900 میلیارد ریالی دست بافته‌های فارس در سال سوم فعالیت خوشه خبرداد.
معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، حمایت از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، فراهم کردن بستر عرضه مناسب تولیدات در ایران و جهان و ... از خوشه فرش فارس حمایت کرده است.
نظر شما