اعزام نیروهای اورژانس ۱۱۵ فارس به مرز شلمچه برای خدمات رسانی به زائران

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۸:۴۷:۳۸
کد خبر: ۷۶۵۴۷۹
اعزام نیروهای اورژانس ۱۱۵ فارس به مرز شلمچه برای خدمات رسانی به زائران
کاروان اورژانس ۱۱۵ فارس با بدرقه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برای اخدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، عازم مرز شلمچه شدند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین بدرقه کاروان اعزامی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه به منطقه مرزی شلمچه در استان خوزستان، گفت: با توجه به استقبال زیاد مردم از آئین پیاده روی اربعین سیدالشهداء(ع)، برای پوشش موارد اورژانسی این مراسم، امروز هشت دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس شیمیایی هسته ای و مجهز به تجهیزات کامل، به سمت مرز شلمچه حرکت می کنند.
 دکتر «علی بهادر» افزود: کاروان اعزامی اورژانس دانشگاه، شامل ۳۰ نیروی آموزش دیده به مدت بیست روز در منطقه مرزی شلمچه مستقر می شوند و خدمات اورژانسی را به زائران اربعین ارایه می دهند.
وی اضافه کرد: همچنین یک دستگاه آمبولانس ارتباطی که کار ارتباطات اورژانسی بین واحدهای آمبولانسی جنوب کشور را پوشش می دهد، در منطقه مستقر می شود و به زائران خدمت می کنند.
رییس دانشگاه، ادامه داد: تمام موارد اورژانسی و درمانی مانند همان خدماتی که در شهرها ارایه می شود، از سوی گروه اعزامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مراجعان و زائران ارایه می شود.
 در ادامه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: با توجه به اهمیت آیین اربعین حسینی و به علاوه نقش پررنگ دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس ۱۱۵ استان فارس، امسال نیز تلاش شد در زمینه پوشش درمانی و حمایتی از زائران، بیشترین همکاری های ممکن انجام شود.
 دکتر «عبدالخالق کشاورزی»، افزود: امیدواریم همگی بتوانیم در اجر معنوی این رویداد عظیم مذهبی که نشان دهنده حقانیت شیعه است، سهیم باشیم.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اعزام ۱۰ دستگاه آمبولانس و آماده باش سه بالگرد اورژانس برای ارایه خدمات به زائرین پیاده روی اربیعن حسینی، گفت: با اعزام این آمبولانس ها، کارکنان اورژانس قادر هستند روزانه به بیش از ۱۰۰ زائر در مسیر پیاده روی خدمات پیش بیمارستانی ارایه کنند.
 دکتر «محمدجواد مرادیان» با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌ های گذشته کاروان ویژه اورژانس از دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای خدمت ‌رسانی به زائران، اعزام می شوند، اضافه کرد: محورهای مواصلاتی نی ریز، رستم، قائمیه و کازرون از مسیرهای استانی پیاده روی زائران است و در همین راستا، عوامل اورژانس با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه، با برپایی ایستگاه سلامت، خدمات آموزشی و درمانی به زائران اربعین ارایه می دهند.
وی تاکید کرد: خدمات اورژانس تا زمانی که زائران به استان های خود بازگردند ادامه دارد و به همین دلیل تمامی نیروهای اورژانس استان در طول این مدت به صورت آماده باش هستند تا در ارایه خدمات به شهروندان، خللی ایجاد نشود.
 رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه به زائران توصیه کرد: در روزهای پیاده‌روی اربعین پس از یک ساعت پیاده‌روی، حدود ۲۰ دقیقه استراحت کنند تا دچار گرفتگی عضلانی نشوند؛ همچنین زائران از تند راه رفتن و توقف ناگهانی خودداری کنند، زیرا این عمل باعث گرفتگی عضلات می‌شود. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز