معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس:

کاهش آسیب های اجتماعی در دانش آموزان نیازمند عزم جدی همه دستگاههاست

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۱:۳۱:۵۵
کد خبر: ۷۶۷۲۲۱
کاهش آسیب های اجتماعی در دانش آموزان نیازمند عزم جدی همه دستگاههاست
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان، نیاز مند همکاری همه نهادها و دستگاه های مرتبط، با آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت های خوب دستگاه تعلیم وتربیت است.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، احمد علی قهرمانی در هفتمین کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در هفته تربیت بدنی و سلامت و به میزبانی آموزش و پرورش فارس برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش دارای ظرفیت بسیار خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه است .
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ،انجمن اولیا و مربیان را یکی از فرصت های خوب مدارس برای ارتقاء سطح توانمندی اولیا عنوان کرد و گفت:دانش آموزان علاوه بر مدرسه ، بخش عمده ای از وقت خود را در خانه و با اولیای خود سپری می کنند و این فرصتی مناسب است تا  با ایجاد ارتباط مناسب و هماهنگی بین دو نهاد خانه و مدرسه ، زمینه ارتقاء سطح سلامت نوجوانان و جوانان را افزایش دهیم.
وی آموزش مهارت های زندگی را از اولویت های آموزش و پرورش برای دانش آموزان عنوان کرد و گفت: همه تلاش ما این است تا بتوانیم از میزان آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان کم کنیم و این مهم نیاز مند همکاری همه نهادها و دستگاه های مرتبط با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی با آموزش و پرورش و استفاده  از ظرفیت های خوب این نهاد می باشد.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان فارس نیز در این جلسه تاکید کرد:لازم است همه دستگاه های اجرای ،در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بویژ مدیریت مورد همکاری لازم را با آموزش و پرورش استان داشته باشند .
محمود رضا عرب گفت: با هماهنگی مطلوب بین همه نهادها با آموزش و پرورش می توان از انجام کارهای موازی در مدارس جلوگیری  کرد.
وی ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی را ناشی از پایین بودن سطح آگاهی افراد جامعه عنوان کرد و گفت: آموزش امری جدی است و می توان با برنامه ریزی مطلوب ، زمینه آموزش اولیا و دانش آموزان را با محوریت آموزش و پرورش فراهم  کرد .  
رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: برنامه های وزارتی در راستای پیشگیری ازآسیب های اجتماعی ،بر اساس طرح ها و تفاهم نامه های این وزارت با سایر نهادها در حال پی گیری است .
لیلا نورافشان با اشاره به انتظارات آموزش و پرورش استان از سایر نهادها ، گفت: تاکید ما به همراهی دستگاه های مختلف در سراسر استان با آموزش و پرورش ،بویژه در مدیریت موردی است که در مدراس روی می دهد و در این بخش نیاز به هماهنگی بیشتر دستگاه هایی همچون بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دانشگاه علوم پزشکی با زیرمجموعه های خود در سطح استان برای کاهش روند اداری هستیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز