استاندار فارس:

رشته‌های دانشگاهی مطابق با نیازها و ظرفیت های استان باشد

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۹:۳۸:۴۵
کد خبر: ۷۶۷۹۱۲
رشته‌های دانشگاهی مطابق با نیازها و ظرفیت های استان باشد
استاندار فارس با اشاره به اینکه مراکز علمی باید ظرفیت‌های هر منطقه را به بهره وری برسانند، تاکید کرد: دانشگاه ها باید با شناسایی ظرفیت‌های هر استان، رشته های دانشگاهی را ایجاد کنند تا فارغ التحصیلان این رشته ها در جهت بهره وری از ظرفیت ها بکار گرفته شوند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس اسماعیل تبادار در دیدار دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور، رسالت این دانشگاه در کاربردی کردن علم را بسیار مهم دانست و افزود: ارتباط مراکز علمی و فضاهای صنعتی و کسب و کار  باید بیش از آنچه است، تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه تعدد وجود واحدهای دانشگاهی در همه مناطق نه تنها سبب توسعه منطقه نیست بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت، تاکید کرد: بدون تردید ایجاد تمرکز در این واحدهای دانشگاهی سبب تجمیع امکانات و تجهیزات و در نتیجه بهبود کیفیت در راستای آموزش کاربردی دانشجویان خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: تقویت امکانات و تجهیزات با ایجاد تمرکز در واحدهای دانشگاهی، دانشگاه جامع علمی و کاربری را در رسیدن به هدف نهایی خود که تربیت نیروهای تحصیل کرده و آماده به کار است بیش از پیش یاری می‌کند.
مهندس تبادار با اشاره به وجود ۲۰۵ مرکز علمی و دانشگاهی در استان فارس ابراز امیدواری کرد این مراکز با توجه به توانمندی ها و قابلیت های متعدد استان به بهره وری این ظرفیت ها پرداخته و راهکارهای علمی و مناسبی نیز برای برون رفت از چالش های پیش روی استان تدوین کنند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال از مهمترین ضروریات امروز جامعه است، نقش دانشگاه علمی و کاربردی را در حرفه آموزی و حرفه یابی به عنوان مولفه موثر در ایجاد اشتغال بسیار مهم دانست.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید براساس نیازهای جامعه به آموزش افراد بپردازند، یادآور شد: بدون‌ تردید توجه به نقش آفرینی دانشگاه ها زمینه پیشرفت استان را فراهم خواهد کرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت ها و رویکردهای توسعه ای این دانشگاه در نقاط مختلف کشور از جمله استان فارس ارایه کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز