پاکسازی تالاب هیرم برای حضور پرندگان مهاجر

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۱۸:۲۱:۵۰
کد خبر: ۷۷۰۰۸۵
پاکسازی تالاب هیرم برای حضور پرندگان مهاجر
با توجه حضور زودتر از موعد پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به تالاب هیرم در لارستان فارس، انجمن سبز اندیشان خور و دوست داران محیط زیست، با همکاری کارکنان اداره حفاظت محیط زیست در روزجمعه 4 آبان ماه، سرچشمه و محیط اطراف تالاب را پاکسازی کردند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، رییس اداره حفاظت از محیط زیست لارستان گفت: امسال پرندگان مهاجر کنار آبزی یک ماه زودتر از سالهای قبل به تالاب دائمی هیرم مهاجرت کردند.
انصاری این تالاب بکر و زیبا با وسعت 8128 هکتار در دشت لار و در مسیر اوز به بنارویه بین روستاهای کوره و هیرم قرار گرفته است . تالاب مذکور در گرم و خشک ترین منطقه جنوب استان فارس و با تنوع زیستی بی نظیر خود، چون گوهری در منطقه لارستان می درخشد و از نظر علمی برای پژوهشگران محیط زیست دارای اهمیت فراوان است.
وی ادامه داد: تالاب هیرم سالانه پذیرای 4 هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی از کشورهای همسایه می باشدکه شامل: اردک سر سبز، کفچه نوک، فلامینگو، حواصیل خاکستری، پلیکان، درنا، اگرت و سایر پرندگان کنار آبزی است و هرچند آب این دریاچه شور است اما از زیبایی آن کاسته نشده است.
 رییس اداره حفاظت از محیط زیست لارستان تاکید کرد: خوشبختانه به دلیل امنیت منطقه به دفعات مشاهده شده که این پرندگان اقدام به لانه سازی و تخم گذاری کرده اند.
نظر شما