رییس هیئت سوارکاری فارس:

دومین دوره مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره در شیراز برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۱:۵۰:۳۸
کد خبر: ۷۷۷۲۷۰
رییس هیئت سوارکاری استان فارس گفت: دومین دوره مسابقات جهانی رزمی سواره از اول تا سوم آذرماه در شیراز برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، شاپور طفیونی بیان کرد: مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره برای دومین بار در کشور ایران و در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی از تاریخ اول تا سوم به میزبانی باشگاه سوارکاری سلطان برگزار می شود.
طفیونی افزود: برای این مسابقات 35 سوارکار مرد و 7 سوارکار زن از کشورهای ترکیه، فرانسه، ایرلند، فنلاند، هلند، ایرلند، افریقای جنوبی، انگلستان، رومانی، بلژیک، سودان، بلغارستان، سوییس، لهستان، کره شمالی سوریه، کانادا، امریکا، کره جنوبی، قطر، امارات، گرجستان، مجارستان و قزاقستان اعلام آمادگی کردند و از شب گذشته ورود تعدادی از این سوارکاران وارد کشور شده اند و تا پایان روز سه شنبه همگی ورزشکاران وارد شهر شیراز خواهند شد.
وی ادامه داد: از جمهوری اسلامی ایران نیز 11 سوارکار مرد و یک سوارکار زن در قالب تیمهای الف و ب در مسابقات حاضر خواهند شد.
طفیونی گفت: ورزشکاران در این مسابقات در سه رشته کمانگیری روی اسب، شمشیربازی و پرتاب نیزه به رقابت خواهند کرد. 
وی بیان داشت: افتتاحیه مسابقات روز یکم آذر ماه با حضور مقامات کشور و ورزشکاران جهانی و با سخنرانی رییس فدراسیون جهانی  کمانگیری روی اسب در روستای دهنو فسا برگزار می شود و اختتامیه این مسابقات نیز روز سوم آذر در جوار مجموعه تاریخی  تخت جمشید برگزار خواهد شد. 
طفیونی اظهار کرد: این مسابقات زیر نظر فدراسیون جهانی خواهد بود و اگر بتوانیم این مسابقات را در حد استانداردهای جهانی برگزار گنیم می توانیم برای سال اینده هم میزبان مسابقات باشیم.
وی از افتتاح یک باشگاه سوارکاری کاملا مدرن و پیشرفته با آخرین امکانات جهانی با عنوان باشگاه ورزشی شهر راز با حضور وزیر ورزش و جوانان ظرف بیست روز آینده در شهر لپویی شیراز خبر داد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز