مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس:

ارزش کم کردن یک درصد از آمار طلاق از کسب صدها مدال طلا بیشتر است

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۰:۳۸:۱۰
کد خبر: ۷۷۸۵۷۲
ارزش کم کردن یک درصد از آمار طلاق از کسب صدها مدال طلا بیشتر است
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: ارزش کم کردن یک درصد از آمار طلاق ازکسب صدها مدال طلا بیشتر است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، حیدرعلی کامیاب که در نشست مشترک با روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان فارس سخن می گفت،مباحث مربوط به جوانان را یکی از اولویت های وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت:انتظار ما از روسای ادارات ورزش و جوانان توجه متوازن به سه موضوع جوانان،ورزش و مسائل عمرانی است.
وی جوانان را محورحرکت جامعه دانست و افزود:حدود28 درصد ازجمعیت استان را جوانان 15تا 30سال تشکیل می دهند واین موضوع براهمیت توجه به مسائل این حوزه می افزاید.
دبیر ستادساماندهی امورجوانان استان فارس یکی از راه های پیشرفت و ترقی کشور را سرمایه گذاری روی جوانان و نسل آینده دانست و با موظف کردن روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های فارس به برگزاری منظم و بدون وقفه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت:باید کمک کنیم تا این نسل با تقویت هویت خود ابتکار را بدست گیرند و باعبور از مرز های ساختگی توسعه همه جانبه کشور را رقم بزنند.
کامیاب نسل جوان جامعه را نسلی در معرض آسیب ها و خظرات فراوان توصیف کرد وگفت:باید با درک صحیح از شرایط موجود خطراتی را که بیخ گوش جوانان است درک کنیم.
وی گرایش به خوبسندگی و فردگرایی را یکی از آسیب های جدی دانست که جوانان و به دنبال آن خانواده های ایرانی را تهدید می کند به تشریح آثار سوء این رفتار در بلند مدت پرداخت و افزود: خانواده های ایرانی در معرض تحول، تغییر و شکل به شکل شدن هستند اما باید دقت کنیم تا این تحول و تغییر شکل دادن بر اساس هویت ملی ،فرهنگی و مذهبی ما انجام شود.
‍مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه آینده خانواده ایرانی براساس اجتماع فردیت‌های انسجام یافته‌ای که با هم تفاهم و سازگاری دارند، شکل گرفته است افزود:آنچه امروز به یک آسیب جدی درجامعه ما تبدیل شده عدم سازگاری نسل جوان با یکدیگر ،پایین آمدن آستانه تحمل و تربیت نشدن برای مواجه با مشکلات زندگی مشترک در نسل جوان است.
کامیاب این آسیب ها را هموارکننده جاده طلاق دانست و افزود:یکی از موضوعاتی که روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان باید به آن توجه داشته باشندفعال سازی خانه جوان و مراکز مشاوره در آنها است.
وی ایجاد زمینه برای تداوم زندگی مشترک بین جوانان را یکی از ماموریت های مهم خانه جوان و مراکز مشاوره مستقر درآنها دانست و گفت:یکی دیگر از مواردی که در این مراکز باید به آنها توجه شودآسیب هایی است که متوجه دانش آموزان جامعه شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به برخی آمارها درخصوص گرایش نسل جوان به موادمخدر و دخانیات افزود: متاسفانه قلیان و سیگار به‌ عنوان سرگرمی بین این نسل روزبه‌روز گسترش یافته وتبدیل به یک وسیله برای ابراز شخصیت شده است .
کامیاب با تاکید بر اینکه روسای ادارات ورزش و جوانان در مواجهه با مسائل مربوط به نسل جوان باید با تکیه برواقعیت ها برنامه ریزی و اقدام کنند افزود: با توجه به گسترش سرگرمی‌های فضای مجازی مانند شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای در بین نوجوانان و جوانان ،توجه به آموزش‌های مداوم و به روز و ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان و والدین آنها، با استفاده از اساتید و صاحب نظران و در قالب مستندات و فیلم‌های آموزشی، ایجاد پیوندهای عاطفی و روابط دوستانه با دانش‌آموزان و نمایش فیلم‌های مستند از آسیب‌های اجتماعی رایج در کارگاه های مشاوره ای ، سعی در آگاهی بخشی به این نسل بسیار مؤثر است.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش حمایت از حضور بخش خصوصی در ورزش را توسط روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان خواستار شد و خطاب به روسای این ادارات گفت:«شما خط مقدم ارتباط با مردم در شهرستان ها هستید از این رو باید شرایط حضور همه جانبه اقشار مختلف جامعه در برنامه های ورزشی و موضوعات مرتبط با جوانان را فراهم سازید.»
نظر شما