معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه حمل و نقل ریلی چشمگیر است

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۱۶:۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۸۰۹۸۰
اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه حمل و نقل ریلی چشمگیر است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: دولت تدبیر و امید در زمینه اجرای خطوط راه آهن و توسعه حمل و نقل ریلی اقدامات چشمگیر و قابل توجهی انجام داده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عنایت الله رحیمی در جریان بازدید از پروژه راه آهن اقلید – یزد افزود: علاوه بر پروژه در دست اجرای راه آهن اقلید – یزد، اجرا و تکمیل راه آهن شیراز - اصفهان که با تجهیز و اتصال به مراکز بار به سمت اقتصادی شدن و سوددهی پیش می رود نیز از جمله موفقیت ها در این زمینه است.
وی ادامه داد: پروژه راه آهن اقلید – یزد با 271 کیلومتر طول، فاصله مرکز استان فارس با استان های شرقی و مرکزی را 311 کیلومتر (حدود چهار و نیم ساعت) کاهش خواهد داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تصریح کرد: این پروژه هم اینک در بحث زیرسازی از 90 درصد و در بحث روسازی از 50 درصد پیشرفت و در مجموع 70 در پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
رحیمی اظهار داشت: علاوه بر این، بیش از 90 کیلومتر ریل گذاری در این پروژه انجام گرفته که 30 کیلومتر آن در استان یزد در حال بهره برداری است و زیرسازی بخش واقع در استان فارس نیز تکمیل شده است.
وی ادامه داد: راه آهن اقلید – یزد برای برای حمل بیش از چهار و نیم میلیون تن بار و دو میلیون و 200 هزار مسافر طراحی شده و در زمینه حفظ محیط زیست و مباحث اقتصادی برای استان فارس بسیار حائز اهمیت است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اضافه کرد: باری که توسط سیستم حمل و نقل ریلی جا به جا می شود به مراتب ارزان تر، سریع تر و ایمن تر از سایر روش ها خواهد بود سود تولید کنندگان و معدن داران را افزایش خواهد داد.
رحیمی گفت: هم اینک بخش عمده ای از گندم تولیدی استان با به وسیله حمل و نقل ریلی جا به جا می شود که این هم ارزان تر و هم ایمن تر است و علاوه بر کمک به کاهش مصرف سوخت فسیلی، به کاهش حوادث جاده ای نیز کمک می کند.
رحیمی گفت: چنانچه دولت بتواند برای سال 98 اعتبار مورد نیاز این پروژه را تامین کند می توان امیدوار بود که در همان سال این پروژه به مرحله بهره برداری برسد.
وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه در سال 98 در صورت تامین ریل از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی چهار هزار و 650 میلیارد ریال و در صورت عدم تامین ریل هفت هزار و 450 میلیارد ریال است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ابراز امیدواری کرد که با همکاری تمام مسئولان و دست اندرکاران تخصیص بودجه و همچنین پیگیری نمایندگان مجلس، این پروژه به عنوان هدیه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی تقدیم مردم استان فارس شود.
طرح راه آهن اقلید - یزد از طرح های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس (سال 1386) است که در حقیقت تکمیل کننده راه آهن شیراز - اصفهان و میان بر ریلی استان های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد با استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز