اهمیت تامین کلسیم موردنیاز بدن در دوران میانسالی

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۱۸:۳۱:۵۵
کد خبر: ۷۸۲۵۴۷
اهمیت تامین کلسیم موردنیاز بدن در دوران میانسالی
عضو هیات علمی سلامت بهداشت جامعه در دانشکده پرستاری و مامایی، بر اهمیت تامین کلسیم موردنیاز بدن در دوران میانسالی تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «فاطمه ویزشفر» با بیان اینکه بانوان از نظر سلامتی گروهی آسیب پذیر هستند و شرایط و نوسان های زیادی در طول زندگی خود دارند، گفت: به همین دلیل لازم است زنان در مورد نیازهای سلامتی خود در سنین مختلف آگاهی داشته باشند؛ بلوغ، قاعدگی، ازدواج، بارداری و شیردهی هر کدام از این مراحل لازمه داشتن بدنی سالم است.
وی ادامه داد: همه مواد غذایی، میوه‌ ها و سبزی‌ ها حاوی مکمل‌ ها و ویتامین ‌های لازم هستند، اما اغلب ما این مواد غذایی را به به کمک قرص ها و مکمل ها تامین می کنیم.
این عضو هیات علمی دانشگاه با معرفی امگا ۳ به عنوان یکی از اسیدهای چرب ضروری که در ماهی‌ ها، به ویژه ماهی سالمون و ساروس یافت می‌شود، افزود: دریافت کافی امگا ۳در سن ۳۰ سالگی به بعد لازم است، چرا که می ‌تواند نشانه‌ های پیش از قاعدگی را بهبود داده و از انقباض عضلانی کم کند؛ امگا ۳همچنین برای تکامل سلول‌ های مغزی جنین در دوران بارداری مادر لازم است و خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش می ‌دهد.
دکتر ویزشفر با اشاره به اهمیت مصرف روزانه کلسیم در دوران میانسالی گفت: توجه جدی به سلامت استخوان ‌ها را از اواخر ۳۰ سالگی باید آغاز کرد، چرا که در این زمان به تدریج استخوان‌ ها رو به پوکی می ‌رود، البته هیچ زمانی برای افزایش توده استخوانی و مصرف کلسیم دیر نیست، اما شروع ۳۰ سالگی اهمیت بیشتری برای شروع مصرف کلسیم دارد.
وی بیان کرد: کلسیم علاوه بر سلامت استخوان ‌ها در کاهش دردهای قاعدگی نیز بسیار موثر است؛ در ۳۰ سالگی بدن ما به هزار میلیگرم روزانه به کلسیم نیاز دارد؛ این میزان در ۴۰ سالگی به هزار و ۲۰۰ و در ۵۰ سالگی به هزار و پانصد می ‌رسد.
دکتر ویزشفر اضافه کرد: اگر بانوان در اواخر دوره ماهیانه دچار بدخلقی و عصبانیت می شوند، مصرف ۲۰۰ میلیگرم منیزیم می ‌تواند به آرامش کمک کند، اما نیازی به مصرف روزانه این ماده نیست.
این عضو هیات علمی سلامت بهداشت جامعه با توصیه به مصرف روزانه آهن گفت: بانوان در همه سنین ممکن است دچار کمبود آهن باشند؛ بسیاری از زنان غذاهای حاوی آهن نمی‌خورند، در عین حال در دوران قاعدگی میزان زیادی خون از دست می‌ دهند بنابراین لازم است علاوه بر مصرف غذاهای حاوی آهن، با مشورت پزشک آزمایش خون انجام گیرد و در صورت نیاز، از قرص‌ های حاوی آهن استفاده کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز