حوزه هنری پرورش آینده سازان فرهنگ و هنر را وظیفه خویش می داند

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۱۸:۳۴:۵۵
کد خبر: ۷۸۲۵۴۹
حوزه هنری پرورش آینده سازان فرهنگ و هنر را وظیفه خویش می داند
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در نشست هم اندیشی برنامه ملی شهاب اظهار داشت: آینده مفهومی منقطع از امروز نیست و برای ساختن فردا باید از امروز کمر همت را بست.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، محمد کرم اللهی در این نشست که با حضور مدیران و کارشناسان حوزه هنری و بنیاد نخبگان فارس و دانش اموزان نخبه و اولیاء آنان برگزار شد اظهار داشت: حوزه هنری پرورش آینده سازان فرهنگ و هنر را وظیفه خویش می داند.
وی ضمن معرفی کارشناسان مرتبط با این طرح افزود: در برنامه ملی شهاب امسال حضور پررنگی داشته ایم و تلاش کردیم از زبده ترین و نخبه ترین کارشناسانمان را برای پرورش استعدادهای برتر و پرورش نخبگان آینده حوزه فرهنگ و هنر استفاده کنیم.
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: خوشبختانه با تعاریف جدیدی که در دنیا مطرح شده هوش و استعداد درخشان و فرد نخبه و باهوش صرفا به کسی که در زمینه ریاضی و علوم تجربی مستعد است اطلاق نمی شود و این تعریف توسعه یافته است.
وی با اشاره به تعاریف جدید و نوآوری های مرتبط در تعریف هوش گفت: با توسعه تعریف هوش، این مفهوم  به 8 عرصه مختلف گسترش یافته که سه بخش در حریم فعالیت های حوزه هنری قرار می گیرد و این سه محور عبارتند از هوش کلامی و زبانی، هوش هنری و هوش فضایی.
کرم اللهی تصریح کرد: هوش زبانی با عرصه های ادبیات و زبان سر و کار دارد ، هوش هنری با رشته های هنری ارتباط دارد و هوش فضایی نیز با تجسم و پرسپکتیو و هنرهای تجسمی و معماری مرتبط است و از این سه منظر حوزه هنری وارد این بخش از برنامه ملی شهاب شده است.
در بخش دیگری از این نشست دکتر فخارزاده معاون بنیاد نخبگان استان فارس گفت: برنامه ملی شهاب حاصل حرکتی مشترک بین بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش است و مجمع خیرین نخبه پرور و حوزه هنری نیز هرکدام بخش مهمی از این جریان را بر عهده دارند.
وی گفت: براساس برنامه های علمی و مدونی که از طریق آموزش و پرورش و در مدارس زیر نظر بنیاد نخبگان انجام شد دانش اموزان مستعد انتخاب شدند و سپس با همکاری حوزه هنری مرحله استعداد سنچی هنری آنان صورت گرفت و نهایتا این عزیزان انتخاب شدند.
معاون بنیاد نخبگان استان فارس گفت: در این مرحله علاوه بر برنامه های آموزشی که از سوی حوزه هنری فارس تدارک دیده شده مجموعه ای از مشاوران و روانشناسان داوطلب شده اند تا این عزیزان و خانواده هایشان را یاری کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز