سرپرست استانداری فارس:

نمایشگاه الکامپ و تلکام فرصت مناسبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان فراهم می آورد

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۸:۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۸۳۹۷۲
نمایشگاه الکامپ و تلکام فرصت مناسبی برای توسعه شرکت های دانش 
بنیان فراهم می آورد
سرپرست استانداری فارس به رشد قابل توجه سرمایه گذاری در زمینه it و موقعیت استان فارس به عنوان یکی از قطب های مهم صنعت الکترونیک در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نمایشگاه الکامپ و تلکام فرصت مناسبی را برای شرکت‌ها، موسسات، سازمان‌ها و کلیه فعالین حوزه فناوری اطلاعات به ویژه شرکت های دانش بنیان فراهم آورده تا توانمندی‌های خود را ارائه داده و بستر لازم را جهت رشد و توسعه مجموعه خود فراهم آورد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس یداله رحمانی با بیان این که بی تردید برپایی نمایشگاه الکامپ و تلکام در استان فارس، فرصت مناسبی برای عرضه محصولات و خدمات رایانه، اینترنت، موبایل و خدمات الکترونیک و ماشین های اداری ، مخابرات و فناوری اطلاعات در جنوب کشور است، افزود:  این نمایشگاه فرصت مغتنمی است که فعالان این بخش در استان می توانند در آن، به نمایش دستاوردهای خود در این حوزه که پیشران توسعه می باشد بپردازند.
سرپرست استانداری فارس با اشاره به این که در سال های اخیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخش لاینفک زندگی تک ‌تک آحاد جامعه شده است، گفت: امروز کمتر کسب و کاری را می بینیم که از ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره نجوید و برای توسعه کسب و کار خود به آن بی نیاز باشد.
مهندس رحمانی تصریح کرد: دولت با تاکید بسیار بر برنامه ریزی و استقرار دولت الکترونیکی، سعی در بکارگیری ابزارها و فناوری های دیجیتال مرتبط با آن در جهت ایجاد شفافیت و سهولت دسترسی شهروندان به خدمات دولتی را دارد.
وی با بیان این که هفدهمین نمایشگاه الکامپ و تلکام در سال ۱۳۹۷ در استان فارس با شعار "شهر راز، رازدار دنیای تکنولوژی" سعی دارد در جهت معرفی محصولات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گام بردارد، ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر آخرین دستاوردها در زمینه‌های مرتبط، امسال با حضور بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان و نوپا، سرمایه‌گذاران در این بخش، بخش‌های مختلف دولت الکترونیک، سمینارهای برنامه ریزی شده توسط اساتید محترم دانشگاه ها و مسابقات رباتیک دانش آموزی رنگ و بوی دیگری دارد که همین موضوع باعث جذب مخاطبین بسیار خوبی در سطح جامعه خواهد شد.
سرپرست استانداری فارس با اشاره به این که در نمایشگاه الکامپ و تلکام فارس سعی شده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت اپ ها جهت پوشش نیازهای دستگاه‌های اجرایی و بخش دولتی و شهرداری ها استفاده شود، گفت: در این نمایشگاه تلاش می شود با حضور پررنگ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، از سرمایه‌گذاری‌های لازم جهت پیشبرد پروژه های مرتبط استفاده شود.
مهندس رحمانی با بیان این که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سه بخش از جامعه به صورت مستقیم نقش‌آفرینی می‌کنند، توضیح داد: بخش صنعت که شامل دست‌اندرکاران و فعالین این حوزه که در واقع تولید کنندگان کالا و خدمات هستند، مردم به عنوان مصرف ‌کنندگان نهایی کالا و خدمات و دولت نیز به عنوان متولی بکارگیری کالا و خدمات تولید کنندگان در جهت ارائه خدمات مردم؛ بنابراین نمایشگاه الکامپ و تلکام فرصت مناسبی برای ایجاد آشنایی و تعامل میان این سه ضلع مهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی با تاکید بر این که ارگان های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاه های اجرایی در این نمایشگاه نیازها و درخواست های خود را می تواند به صورت مستقیم با شرکت‌ها و تولید کنندگان کالا و خدمات در میان بگذارند، افزود: شرکت ها و فعالان فناوری اطلاعات نیز می‌توانند دستاوردها و تولیدات خود را به سازمان ها و دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی ارائه نمایند و بی شک این ارتباط مستقیم و در کنار آن تبادل فکر و اندیشه در حضور شرکت های سرمایه گذاری، می تواند آینده خوبی را در زمینه اشتغال زایی، رونق و توسعه کسب و کارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد نماید.
سرپرست استانداری فارس گفت: انتقال دانش و تجربه از طریق نشست ها و گفتگوهای تخصصی و فنی و همچنین برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی از برنامه های جنبی نمایشگاه الکامپ و تلکام امسال است.
وی ادامه داد: در نمایشگاه الکامپ و تلکام فارس بازدید کنندگان از هر قشر از جمله مدیران و فعالان بخش دولتی و بخش خصوصی، فعالین بخش ict و it استان و دانشجویان و اساتید عزیز فرصتی فراهم آمده تا بتوانند با تکنولوژی های روز و توانمندی های شرکت های بومی استان آشنا شده و نیازهای خود را جستجو و ایده ها و پیشنهادات شان را به اشتراک بگذارند. وی افزود: امید دارم برگزاری این نمایشگاه دستاوردهای خوبی برای استان فارس علی الخصوص در بخش آی سی تی و آی تی و فعالین این حوزه و شرکت‌های دانش بنیان استان و کشور داشته باشد.
سرپرست استانداری فارس تاکید کرد: یک تیم کارشناسی و فنی، ارزیابی جامعی از عملکرد این نمایشگاه داشته باشد سپس با آسیب‌شناسی لازم و بر اساس نتایج ارزیابی، نسبت به برنامه ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این نمایشگاه در سال ۱۳۹۸ اقدام شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز