معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

برنامه های بازآفرینی شهری باید به اقدام عملی منتهی شود

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۸:۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۸۳۹۷۳
برنامه های بازآفرینی شهری باید به اقدام عملی منتهی شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: برنامه های مرتبط با بازآفرینی شهری و اقداماتی که باید در بافت های فرسوده اجرا شود باید به مرحله عملیاتی و اجرایی شدن برسد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات استان در شیراز افزود: اگر برنامه ای در این زمینه تهیه می شود و در جلساتی در خصوص آن بحث و تبادل نظر می شود، این جلسات باید در نهایت به اجرایی شدن آن برنامه منتهی شود.
وی ادامه داد: قطعا اگر در هر نشست به بحث در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی اکتفا کنیم و برنامه ها و اقدامات به مرحله عمل نرسد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و تحول و تغییری در بافت های فرسوده شاهد نخواهیم بود.
رحیمی اظهار داشت: بنابراین ضرورت دارد که هر تصمیمی که در جلسات ستاد بازآفرینی گرفته می شود از سوی دستگاه های مرتبط پیگیری و عملیاتی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در خصوص وضعیت اجرای مسکن امید در این استان هم گفت: هم اینک در چهار شهرستان استان زمین برای اجرای این طرح مشخص شده که فقط در شهر لار به مرحله اجرا رسیده است و ضرورت دارد که سایر شهرها نیز موانع و مشکلات پیش رو به سرعت رفع شود و کار وارد مرحله اجرا شود.
وی تصریح کرد: لازم است که در بحث پرداخت وام نیز که از تعهدات دولت است حرکتی آغاز شود و تسهیلات مورد نیاز تامین گردد تا روند کار شتاب و سرعت بیشتری گیرد.
رحیمی افزود: تمام دستگاه های اجرایی استان مکلفند که در صورتی که در محدوده بافت های فرسوده استان زمینی را مناسب اجرای مسکن امید در اختیار دارند برای معرفی کنند تا زمین مذکور به این امر اختصاص یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در خصوص تخصیص 30 درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به بافت فرسوده هم گفت: باید یک کمیته فنی در این زمینه تشکیل شود تا میزان اعتباری که هر دستگاه در بافت فرسوده هزینه کرده را رصد کند.
وی افزود: علاوه بر این، ضرورت دارد که شرایط و امکانات برای ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی در بافت فرسوده نیز فراهم شود و موانع پیش رو حذف گردد.
نظر شما