سرپرست استانداری فارس:

هنر موسیقی آمیخته ای از دانش، ذوق و فطرت آدمی است

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۴:۱۰:۴۶
کد خبر: ۷۸۵۲۱۰
هنر موسیقی آمیخته ای از دانش، ذوق و فطرت آدمی است
سرپرست استانداری فارس با اشاره به جایگاه اقتصاد هنر گفت: مقوله اقتصاد هنر از مباحثی است که در کشور ما نیاز به توجه بیشتری دارد و دامنه وسیع و جذاب سرمایه گذاری در این بخش باید در معرض دید فعالان اقتصادی قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  مهندس یداله رحمانی، در آئین اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی فارس گفت:  استان پهناور فارس با جلوه های گوناگون و درخشانش، جلوه گاه فرهنگ، هنر، طبیعت و در یک کلام گهواره تمدن ایران زمین محسوب می شود.
وی عنوان کرد:  این استان کهن که به حق باید آن را ایران کوچک نامید، شهره دنیا است و صاحبدلان، این دیار را با حافظ و سعدی می شناسند و مومنان در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی،  شاهچراغ(ع) سومین حرم اهل بیت، به آستانه ملکوت پای می گذارند.
سرپرست استانداری فارس با بیان اینکه تاریخ سرزمین فارس  گویای بخش عظیمی از تاریخ تمدن جهان و مورد توجه  همه علاقه مندان به فرهنگ، هنر و پژوهش است، افزود: ثبت جهانی 5 اثر گردشگری و تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو و ثبت ملی بیش از 2900 اثر تاریخی به خوبی نشان دهنده این ظرفیت بی پایان و بی بدیل در استان فارس است.
رحمانی با تاکید بر اینکه هنر موسیقی  در استان فارس از جایگاه والایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: موسیقی هنری  آمیخته از دانش، ذوق و فطرت آدمی ست و بیانگر زبان دل و ذوق هنری مردمان این دیار است. 
وی همچنین به جایگاه هنر موسیقی در دیدگاه فیلسوفان، دانشمندان و بزرگان هنر اشاره کرد و گفت:  ارسطو معتقد است موسیقی حکمتی است که نفوس بشر از اظهار آن در قالب الفاظ عاجز است بنابراین آن را در قالب اصوات ظاهر می‌سازد.
سرپرست استانداری فارس همچنین به نظر ابن سینا درباره موسیقی اشاره کرد و افزود:  ابوعلی سینا موسیقی را علم ریاضی معرفی می کند که در آن از چگونگی نغمه‌ها از نظر ملایمت، سازگاری و زمان های بین نغمه ها بحث می‌شود. 
رحمانی افزود: اما از آنجا که همه ویژگیهای موسیقی مانند ریاضی غیرقابل تغییر نیست، بلکه ذوق و قریحه سازنده و نوازنده هم در آن دخالت تام دارد، آن هنر را نیز میدانند.
وی با تاکید بر اینکه موسیقی پدیده ای در فطرت آدمی است،  بیان کرد: جنبه فطری موسیقی آنجا مشخص می شود که صدا و نوای بسیاری از پدیده ها مانند آبشار و وزش باد از میان برگهای درختان، بیانگر هنرمندی خالق موسیقی وطبیعت است. 
سرپرست استانداری فارس با اشاره  به جایگاه اقتصاد هنر گفت: مقوله اقتصاد هنر از مباحثی است که در کشور ما نیاز به توجه بیشتری دارد و دامنه وسیع و جذاب سرمایه گذاری در این بخش باید در معرض دید فعالان اقتصادی قرار گیرد. 
رحمانی از دستگاههای اجرایی حامی فرهنگ  و هنر نیز خواست  با مشارکت دادن هرچه بیشتر بخش خصوصی در این عرصه ضمن حفظ ارزش ذاتی آثار هنری شرایطی برای درآمدزایی هنرمندان فراهم آورند.
وی تولید ثروت و ایجاد اشتغال قابل توجه از یکسو و انتقال و معرفی غنای فرهنگی وهنری ایران بزرگ و به ویژه سرزمین کهن فارس را از جمله نتایج حمایت از هنر و هنرمندان دانست و تاکید کرد:  حمایت از هنر و هنرمندان از نظر استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی استان دور نبوده و پس از این نیز با  تمرکز بیشتری مورد توجه قرار خواهد گرفت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز