اجرای شیوه نامه نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان‌ها در شیراز

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۱:۱۸:۱۴
کد خبر: ۷۸۶۰۰۰
اجرای شیوه نامه نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان‌ها در شیراز
معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق شیراز گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز با هماهنگی و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و شرکت توزیع نیروی برق فارس شیوه نامه نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان را تا پایان امسال اجرایی خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حسین صالحی با بیان اینکه طرف‌های تفاهم برای اجرای این شیوه نامه در حال انجام اقدامات جدی و موثری برای اجرای نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان‌ها هستند، گفت: در این شیوه نامه ناظران تاسیسات الکتریکی ساختمان‌ها موظف به کنترل دقیق مواردی خواهند بود که مستقیما در ایمنی حین انجام کار و بعد از تکمیل ساختمان تاثیر مستقیم داشته و موجب حفظ جان بسیاری از کارگران، عوامل ساخت و ساز و نهایتاً ساکنین و شهروندان می شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای برای اجرایی شدن این شیوه نامه، گفت: این جلسه با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و تعدادی از مدیران و کارشناسان ذیربط حضور داشتند و طی آن در خصوص روند اجرایی بحث و تبادل نظر شد.
این مقام مسئول گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز بعنوان یکی از شرکت‌های پیشرو برای اجرایی کردن این شیوه نامه، اقدامات اساسی در این خصوص انجام داده که تدوین دستورالعمل اجرایی، تهیه روند انجام کار و سرفصل‌های آموزشی ناظران دارای صلاحیت کار در این حوزه از این اقدامات است.
صالحی گفت: با اجرایی شدن این شیوه نامه، سازندگان ساختمان‌ها موظف به رعایت دقیق اصول ایمنی حین کار و بعد از کار بوده که در واقع تضمینی برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه جانی و مالی است. کنترل و رعایت حریم شبکه های برق، اجرای سیستم زمین مناسب، استفاده از کلید محافظ جان و غیره جزو الزامات این شیوه نامه است.
او اضافه کرد: مالکان و سازندگان ساختمان‌ها در بدو کار در روند خرید انشعاب برق قرار گرفته و این موضوع موجب جلوگیری از بروز مشکل، سردرگمی و یا طولانی شدن فرآیند اخذ انشعاب برق  برای آنها و ساکنان در آینده خواهد شد .
صالحی خاطرنشان کرد: شیوه نامه اجرایی نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان‌ها، تفاهم سه جانبه وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی کل کشور بوده که اجرایی شدن آن مستلزم تدوین دقیق دستورالعمل و آموزش موثر ناظران و مهندسین دارای پروانه اشتغال بکار است؛ این مهم در دستورکار شرکت‌های توزیع نیروی برق شیراز و استان فارس و نیز سازمان نظام مهندسی فارس قرار گرفته است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز