سرپرست استانداری فارس:

آیت الله دستغیب مردم شیراز را به مسیر اصیل اسلام و انقلاب هدایت کرد

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۹:۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۸۶۷۴۱
آیت الله دستغیب مردم شیراز را به مسیر اصیل اسلام و انقلاب هدایت کرد
سرپرست استانداری فارس گفت: شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب در سنگر امامت جمعه توانست با هدایت مردم در مسیر اصیل اسلام و انقلاب، پرچمدار مردم شیراز در این عرصه باشد
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس یداله رحمانی در حاشیه  مراسم بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب و اهدای تاج گل به مرقد آن شهید بزرگوار با بیان اینکه  شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب از عالمان بزرگ و مجاهد شیراز و ایران است که در زمینه های مختلف خدمات بزرگی به کشور و مردم و انقلاب اسلامی نمود، تاکید کرد:  ایشان در محضر علمای بزرگ حوزه علمیه نجف دروس اسلامی را فراگرفت و در کنار اساتید برجسته اخلاق، مسیر هدایت و عرفان را پیمود.
وی بیان کرد: شهید دستغیب در عرصه تربیت طلاب و پرورش عالمان در شیراز و استان فارس تلاش های زیادی کرد. 
سرپرست استانداری فارس با اشاره به اینکه آن شهید گرانقدر برای زنده نگهداشتن روح معنویت و هدایت جامعه زحمات بسیاری کشید، یاد آور شد: شهید دستغیب  با احیای مسجد تاریخی و با عظمت عتیق، پایگاه مهمی را برای مومنان فراهم کرد.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: آن شهید محراب با تبدیل مسجد عتیق به پایگاه انقلاب اسلامی موجبات سازماندهی مردم شیراز بر علیه رژیم شاهنشاهی را فراهم نمود و با استقامت در برابر فشارهای حکومت پهلوی، به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در شهر شیراز و استان فارس کمک نمود.
مهندس رحمانی با اشاره به  انتصاب شهید دستغیب با حکم حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه شیراز، گفت: این انتصاب نشان دهنده جایگاه  آن شهید والامقام در میان مردم  و اعتماد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ایشان بود. 
سرپرست استانداری فارس اظهار کرد: شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب در سنگر امامت جمعه  توانست با هدایت مردم در مسیر اصیل اسلام و انقلاب، پرچمدار مردم شیراز در این عرصه باشد و این درخشندگی و حضور موثر ایشان موجب خشم و کینه دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی شد و نهایتا آن مرد پارسا و انقلابی را به شهادت رساندند.
وی همچنین به آثار و  کتاب های متعدد این شهید بزرگوار اشاره و عنوان کرد: این کتاب ها  مورد توجه علما و خطبا و علاقه مندان به فرهنگ و معارف اسلامی است و نسل جوان نیز می توانند با مراجعه به آن کتب، روح با صفا و درس های الهام بخش و هدایت گر آن عالم مجاهد را درک کنند.
نظر شما