معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

مدیران شهری از سرمایه اجتماعی شهرها استفاده حداکثری کنند

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۹:۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۸۶۷۴۳
مدیران شهری از سرمایه اجتماعی شهرها استفاده حداکثری کنند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن تاکید بر استفاده حداکثری مدیران شهری از سرمایه اجتماعی شهرها ا گفت: وجود ظرفیتها در برابر مشکلات موجود باعث ایجاد انگیزه برای حرکت بیشتر و تامین حداکثری منافع مردم می شود.
به گزارش  خبرگزاری برنا ازفارس، مهندس عنایت الله رحیمی  در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر اقلید با تاکید بر این موضوع استفاده حداکثری مدیران شهری از سرمایه های اجتماعی شهرها را فارغ از دیدگاه های سیاسی موجود مهمترین عامل پیشبرد برنامه ها و تامین منافع مردم دانست و گفت: عقاید سیاسی چنانچه در برابر توسعه شهرستان و استان بازدارنده باشد زیبنده مدیریت نیست چرا که اصل پرداختن به منافع مردم و کشور است.
 رحیمی در این جلسه با اشاره به پروژه های بزرگ حمل و نقل در اقلید گفت: راه آهن یزد-اقلید ، اقلید-یاسوج و بزرگراه طریق الرضا و همچنین آزادراه شیراز – اصفهان پروژه های بزرگی هستند که به واسطه آنها شهر اقلید از اعتبارات خوبی از سوی دولت تدبیر و امید برخوردار شده و با اتمام آنها این شهر از مزیت بزرگ حمل و نقل ارزان بهره خواهد برد. وی ادامه داد: در سال گذشته مجموعا ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه حمل و نقل ریلی جهت شهرستان اقلید اخذ شد که تاکنون نیز برابر قرارداد با پیمانکاران تسویه شده و امیدواریم که راه آهن اقلید- یزد تا سال ۹۸ به بهره برداری برسد.  
رحیمی با اشاره به ظرفیتهای شهر اقلید گفت: باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرها بود که در اقلید هم با توجه به ظرفیتهای مناسبی که در حوزه گردشگری دارد می توان برنامه های موثری در این زمینه تدوین کرد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین توسعه انسان محور در شهرها را مهم دانست و گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده می بایست دربافت قدیمی و کهن شهراقلید و در قسمت هایی که کوچه باغ هستندازمصالح همخوانی با محیط همچون سنگ فرش استفاده شود و اولویت به انسان داده شودتا خودرو و توجه به پیاده راه ها و انسان محوری در اولویت قرار گیرد.
 وی همچنین با بیان این که استانداری فارس در جهت توسعه شهرستانها نقش تسهیل کننده را ایفا می کند گفت: یکی از راه های درآمدزایی کم کردن هزینه ها و سپس استفاده از ظرفیتها و پتانسیل های طبیعی موجود است که در این زمینه باید با ایجاد ظرفیتهای گردشگری بدون ایجاد کالبد فیزیکی سنگین در مراکز گردشگری شهر اقدام نمود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز