پیشخوان مجوزهای کشور راه‌اندازی شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۸:۲۵:۲۲
کد خبر: ۷۸۷۲۰۴
پیشخوان مجوزهای کشور راه‌اندازی شد
آیین رونمایی از پیشخوان مجوزهای کشور با حضور سرپرست استانداری فارس و معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،  پیشخوان مجوزهای کشور با حضور مهندس یداله رحمانی، سرپرست استانداری فارس و دکتر شجاعیان، معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی در استان فارس رونمایی شد. 
وی این سامانه را از دستاوردهای کارآمد وزارت اقتصاد  در راستای بهبود فضای کسب و کار دانست و افزود: بدون تردید بهره گیری از سامانه صدور مجوزهای سرمایه گذاری تاثیر بسزایی در بهبود شاخص‌های فضای کسب و کار خواهد داشت.
سرپرست استانداری فارسبا اشاره به اینکه از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص های فضای کسب و کار در استان فارس بهبود درخور توجهی داشته است ابراز امیدواری کرد با راه اندازی پیشخوان مجوزها در گام نخست این جایگاه استان تثبیت و در گام های بعدی بیش از گذشته بهبود یابد. 
رحمانی بیان کرد:  با راه اندازی پیشخوان مجوزها باید به سمت رفع مشکلات در صدور مجوزهای سرمایه گذاری پیش برویم.
وی ادامه داد:استان فارس باید شاخص‌های فضای کسب و کار را در سطح کلان ملی بهبود بخشیده و جایگاه خود در سطوح بین المللی را ارتقا دهد. 
سرپرست استانداری فارسبهبود فضای کسب و کار را اولویت اول استان فارس برشمرد و افزود: با توجه به اینکه بهبود این شاخص با کاهش نرخ بیکاری ارتباط مستقیم دارد و امروز اشتغال زایی مهمترین دغدغه کشور است همه مسئولان و دست اندرکاران اجرایی استان باید این موضوع را در دستور کار قرار دهند. 
رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان فارس از نظر جمعیت در رتبه چهارم و از نظر گستردگی تقسیمات در رتبه اول کشور قرار دارد به تشریح جایگاه اقتصادی استان پرداخت و عنوان کرد: رشد اقتصادی استان از ابتدای دولت تدبیر و امید، افزایشی بوده و از ۳۷.۶درصد  به ۴۱درصد رسیده است.  
وی با بیان اینکه سهم بخش های مختلف اقتصادی استان در اشتغال معادل میانگین کشوری است یادآور شد: در بخش کشاورزی این سهم دو درصد بیشتر و در بخش صنعت 2درصد کمتر از میانگین کشوری بوده است.  
سرپرست استانداری فارسادامه داد: در سال 96 از محل تسهیلات رونق تولید یک هزار و 790 واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام و 955 واحد با بیش از 13176 میلیارد ریال تصویب و به سیستم بانکی معرفی شده اند که اعتبار مورد نیاز 215 طرح به مبلغ 2996میلیارد ریال تا کنون پرداخت شده است و در سامانه بهین یاب ثبت گردیده است. همچنین پرداخت مستقیم بانک ها به 2هزار 246 واحد به میزان 8 هزار و 510 میلیارد ریال انجام شده است.
رحمانی افزود: عملکرد تسهیلات طرح رونق تولید در سال 97 به این صورت است که از ابتدای سال جاری تا کنون 207 واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام نموده اند که از این تعداد 155 واحد به میزان 6هزار و 312 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند. 
وی با اشاره به طرح های فاینانس گشایش اعتبار شده در استان فارس در دولت گفت: حدود  3 هزار میلیون دلار به 7 طرح شامل فولاد نیریز، سیمان خاکستری نیریز، تولید شمش آلومینیوم جنوب، توزیع و انتقال برق در استان فارس، جمع آوری فاضلاب 6 شهر استان فارس، خط دوم قطار شهری شیراز و بیمارستان نمازی اختصاص یافته است.همچنین پروژه انتقال برق فارس-بوشهر-قشم به مبلغ 190 میلیون یورو جهت تامین مالی به بانک توسعه اسلامی معرفی شده است. 
سرپرست استانداری فارس با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری شده ای که از سال 95 تا کنون به بهره برداری رسیده است، عنوان کرد: طرح توسعه مجتمع پتروشیمی شیراز با سرمایه گذاری بالغ بر 260 هزار میلیارد ریال و اشتغال 500 نفر، شرکت کیمیا دانه، کارخانه تولید پنل های خورشیدی، شرکت تکامل گستر نوین صفار،کشتارگاه مرغ سالیز، بیمارستان پیوند اعضا ابن سینا از جمله این پروژه ها هستند.
رحمانی از برگزاری 124 جلسه کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری به منظور تسهیل در روند احداث واحد های تولیدی بزرگ و مهم خبر داد و گفت: مشکلات 492 واحد تولیدی بررسی و 610 تصمیم اتخاذ شده و با پیگیری های به عمل آمده مشکلات 232 واحد برطرف شده است.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی شهر بین المللی سلامت و گردشگری فارس خبر داد و اظهار کرد: این پروژه با الگو برداری از آخرین تکنولوژی روز دنیا به وسعت 830 هکتار و سرمایه گذاری بالغ بر 300 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سفر ریاست جمهوری به استان فارس آغاز شده که این پروژه جز بزرگترین پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی استان محسوب می شود.
سرپرست استانداری فارسبیان کرد: در استان فارس 276 بسته سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های استان تهیه و به متقاضیان سرمایه گذاری داخلی و خارجی با میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده بیش از 270 میلیارد دلار ارائه شده است.
رحمانیافزود: از سال 95 تا 7 ماهه نخست سال97،  7 طرح سرمایه گذاری شامل ارائه خدمات حمل و نقل هوایی هواپیمایی سپهران شیراز، نیروگاه خورشیدی سروستان، تولید کنسانتره کرمیت نیریز، درمانگاه ژنتیک شیراز، آزمایشگاه مرکزی شیراز ، 5سامانه خورشیدی 100 کیلو واتی منطقه ویژه اقتصادی شیراز و تولید گرانول و برگ بازیافتی آباده خارجی در استان فارس به بهره بردرای رسیده است.
وی با اشاره به جلب سرمایه گذاری خارجی به میزان 1میلیارد و 8 میلیون دلار در سال 96 گفت: فارس در این زمینه مقام برتر کشور را به دست آورده و در سال 97 نیز این سرمایه گذاری خارجی جلب شده به 916 میلیون دلار رسیده است.
سرپرست استانداری فارس از راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری جهت ارائه خدمات همزمان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی استان به صورت فیزیکی خبر داد. 
رحمانی همچنین ایجاد هماهنگی و اجرای پنجره واحد الکترونیکی صدور مجوزهای سرمایه گذاری در سطح ملی، لزوم بررسی و احیا ماده 188 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر تفویض اختیار صدور مجوزات محیط زیست و اجرای ماده 54 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه در راستای حمایت از استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و تسهیل در فرایند ثبت سرمایه گذاری خارجی، ورود سرماه و نرخ تبدیل ارز برای سرمایه گذاران خارجی را به عنوان در خواست از وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز