مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس:

موفقیت در گردشگری موجب رونق روستاهای استان می شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۸:۲۹:۴۹
کد خبر: ۷۸۷۲۰۵
موفقیت در گردشگری موجب رونق روستاهای استان می شود
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: توسعه گردشگری با برنامه ریزی دقیق و منسجم باید مهم ترین اولویت دهیاران برای اشتغالزایی و تامین معیشت روستاییان باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ،سید کمال پاک فطرت  در جمع دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای هدف گردشگری ضمن تاکید بر مطلب بالا نگاه ویژه به بحث گردشگری و بومگردی را نیاز امروز روستاهای استان دانست و گفت: چنانچه اولویتی همچون گردشگری را رها کنیم قطعا در اهداف بعدی که تولید اقلامی همچون گلیم و فرش و است موفق نخواهیم بود همانطور که امروز هم در این زمینه موفق نیستیم. 
وی با بیان این که باید بهترین راهکارها را در زمینه گردشگری روستایی ببینیم گفت: ایجاد مراکز بومگردی به نام دهیاری شیوه ای غلط است در حالی که دهیاران باید ظرفیتهای جذب سرمایه گذاری را به عنوان درآمد پایدار ایجاد کنند زیرا جذب سرمایه در زمینه بومگردی و گردشگری موفقیت محسوب می شود. 
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارسگردشگری و توسعه آن برمبنای برنامه ریزی را مهمترین عامل اشتغالزایی در روستاها دانست و گفت: امروز دست روستاییان از حق خود کوتاه مانده چرا که محصولات کشاورزی و دامداری روستاییان را واسطه ها می برند و در حال حاضر تنها جایی که برای روستاییان دست به نقد محسوب می شود همین بحث گردشگری است که می توانیم در روستا با یک برنامه ریزی اصولی و مرتب تعداد زیادی از روستاها را درگیر این بخش کنیم تا بتوانیم شاهد تحول محسوس و چشمگیری در زندگی روستاییان باشی. 
پاک فطرت با بیان این که از ظرفیتهای فارس باید بهترین استفاده را ببریم تصریح کرد: متاسفانه نسبت به موقعیت و فرصت گردشگری در فارس به ویژه در بخش روستایی غافل ماندیم و بی توجهی شده در حالی که این مبحث می تواند منبع درآمدی مناسبی برای روستاها باشد.
وی با انتقاد از غفلت در زمینه گردشگری روستایی و توسعه بومگردی خاطرنشان کرد: نمیتوانیم به موقعیتی که ظرفیت ندارد توانایی و پتانسیل تزریق کنیم در حالی که باید این فرصت خدادادی که به روستاها رسیده را پاس بداریم و به بهترین شکل ممکن برای مردم منطقه استفاده کنیم تا علاوه بر درآمدزایی برای ساکنان باعث بهره بیشتر برای مردم و سایر کشورها شود. 
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارسغفلت از انعکاس و تبلیغات مناسب در زمینه گردشگری روستایی را بزرگترین ضعف در این زمینه دانست و گفت: فرصتهای خدادادی موجود را نادیده گرفتیم اما به فرصتهای گردشگری ساخت دست انسان بیشتر توجه کردیم در حالی که برای تغییر دیدگاه موجود نسبت به این فرصتها بایستی دهیاران و شوراهای روستاها توجه ویژه و بیشتری داشته باشند و بدانید بدون اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم نمیتوانیم فرصتهای خود را به مردم بشناسانیم و معرفی کنیم. 
پاک فطرت همچنین استفاده از ظرفیت مهمی همچون نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس را برای دهیاران لازم و ضروری دانست و از عدم استفاده از این ظرفیت انتقاد کرد و گفت: ظرفیت بالای گردشگری استان همین روستاها هستند و بخش عمده ای از موقعیتهای تاریخی و طبیعی ما در روستاهاست اما نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم. 
وی در پایان با حمایت از تعاونی گردشگری دهیاران موفقیت این تعاونی را مستلزم خروجی مفید و الزام دهیاران به اجرای مصوبات تعاونی دانست.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز