دبیر ستاد هفته پژوهش در استان فارس خبر داد:

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش با حضور ۶۰ سازمان و اداره

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۴:۵۰:۰۱
کد خبر: ۷۸۸۰۸۶
برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش با حضور ۶۰ سازمان و اداره
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز و دبیر ستاد هفته پژوهش در استان فارس پیش از ظهر امروز در نشست خبری از برنامه ها و رویدادهای هفته پژوهش خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس؛ سید مجتبی زبرجد، گفت: شرط توسعه واقعی یک جامعه تکیه بر علم و دانش می باشد و کشوری که به لحاظ علمی قوی باشد، می تواند احساس غرور کرده و در مجامع عمومی سرش بالا باشد.
وی با استعانت از سخن رهبری درخصوص اهمیت علم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنانشان از اقتدار علمی گفته اند و خاطر نشان کرده اند که با اعتنا به جوانان، چرخ علم کشور را به جلو سوق دهند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز با اشاره اینکه مکمل آموزش، پژوهش خواهد بود، خاطرنشان کرد: در تقویم استان فارس 25 آذرماه روز پژوهش و فناوری نامیده شده و هفته آن را هفته پژوهش می گویند و امسال 24 الی 30 آذر هفته پژوهش می باشد.
وی عنوان روز اول هفته پژوهش را پژوهش فناوری مدرسه و دانشگاه گفت و اضافه کرد: بازدید دانش آموزان به همراه اولیا و مربیان به صورت آزادانه از دانشگاه ها، استارتاپ ها، مراکز فناوری و مراکز تحقیقاتی خواهد بود.
دبیر ستاد هفته پژوهش در استان فارس علت انجام این بازدید را اینگونه بیان داشت: معتقدیم مهم ترین روز هفته می باشد که می تواند ایده های جدید در ذهن دانش آموزان را ایجاد کند.
وی عنوان روز دوم را پژوهش فناوری و رسانه اعلام کرد و ادامه داد: یکی از راه کارهایی که پژوهش در بطن جامعه خود را نشان می دهد، همکاران رسانه ای می باشند که پژوهش و فناوری را کامل به اطلاع مردم برسانند.
زبرجد درمورد برنامه های روز یکشنبه گفت: غرفه های نمایشگاهی در این روز تحویل دستگاه های اجرایی خواهد شد و ساعت 14:30 دفاتر نمایندگی صنایع سازمان های ملی و استانی در دانشگاه شیراز افتتاح خواهند شد.
وی در راستای تعامل دانشگاه شیراز به عنوان بزرگترین دانشگاه جنوب کشور با صنعت بیان داشت: محلی به نام خانه جامعه و صنعت به نمایندگی از صنایع سازمان های ملی و استانی اختصاص داده شده که در 25 آذرماه افتتاح خواهد شد.
این مقام مسئول علت راه اندازی این مکان را اینگونه عنوان کرد: ایجاد ارتباط مستمر و موثر با صنایع، ایجاد تعامل و هم افزایی بیشتر و مشارکت در رفع مشکلات استانی و ملی سه دلیل عمده راه اندازی این مرکز می باشد.
وی همچنین متذکر شد: نمایشگاه هفته پژوهش که در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی می باشد، با حضور بیش از 60 دستگاه و سازمان برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول 26 آذر با عنوان پژوهش فناوری و چالش های ملی را روز افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش عنوان کرد و افزود: ساعت 9:30 روز دوشنبه 26 آذرماه با حضور مسئولین سیاسی استانی، روسای دانشگاه و سایر دستگاه ها، مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش به منظور نمایش دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی استان برگزار خواهد شد و این نمایشگاه تا پایان هفته در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی از ساعت 8:30 الی 17 برپا بوده و بازدید برای عموم آزاد می باشد.
روز چهارم هفته پژوهش در استان فارس به نام پژوهش فناوری علوم انسانی و هنر نام گذاری شده که معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در این خصوص ابراز کرد: معتقدیم پاشنه آشیل پژوهش در کشور ارتباط مستقیمی با علوم انسانی دارد و یکی از اولویت های مهم و آسیب پذیر اجتماعی و اقتصادی است که نمونه بارز این معضلات را در ماه های اخیر در بحث ارز و هجوم مردم به بازار ارز مشاهده کردیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ساعت ده صبح روز 27 آذرماه در سالن همایش های مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز بیش از 40 نفر تولیدکنندگان علم که عموما از اساتید دانشگاه و حوزه می باشند، به اضمام سایر محققان، شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری با حضور مسئولین استانی و شهری تقدیر به عمل خواهد آمد.
دبیر ستاد هفته پژوهش در استان فارس با اشاره به پژوهش فناوری و تعاملات بین المللی به عنوان روز پنجم هفته پژوهش اذعان کرد: با توجه به تحریم گسترده کشور، معتقدیم که با کمک دیپلماسی علمی می توان تعاملات بین المللی را با سایر کشورها حفظ کرد و در این راه دانشگاه شیراز قدم های خوبی از جمله اعطای دکترای افتخاری به پروفسور مولر رئیس دانشگاه درسن آلمان برداشته است.
وی عنوان روز 29 آذر را پژوهش فناوری و مسئولیت های اجتماعی و روز هفتم این هفته مصادف با 30 آذرماه را عنوان پژوهش فناوری حوزه و دانشگاه اعلام کرد و اظهار کرد: یکی از روش های موثر در ارتقای پژوهش و تحقیق در کشور، افزایش ارتباط حوزه و دانشگاه می باشد و این روز به همین منظور نام گذاری شده است.
زبرجد همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی در حاشیه نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: کارگاه های آموزشی و پژوهشی توسط پژوهشگران و محققان مراکز تحقیقاتی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش با رویکرد آموزش اصول پژوهش در راستای اولویت های استان برگزار خواهد شد.
 
نظر شما