مدیر گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز:

نمایشگاه گردشگری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شیراز را فراهم کند

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۳:۰۰:۳۴
کد خبر: ۷۸۸۴۸۲
نمایشگاه گردشگری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شیراز را فراهم کند
مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: نمایشگاه‌های گردشگری فارس باید فرصت‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری شیراز را فراهم کند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علی نیّری با اشاره به اینکه دهمین نمایشگاه گردشگری فارس 21 تا 24 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های حوزه گردشگری شهرداری شیراز در این نمایشگاه پرداخت و اظهار کرد: اگر متولیان گردشگری شیراز داعیه‌دار یک شهر گردشگرپذیر هستند باید در تمام رویدادهای داخلی شرکت کنیم اگرچه برای شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های خارجی مشکل مالی وجود دارد اما شیراز در رویدادهای داخلی باید همواره مرکز توجهات باشد.
وی با بیان اینکه شاید دیدگاه عده‌ای افراد این باشد که شرکت در این نمایشگاه‌ها موثر نیست، تصریح کرد: باید توجه داشت که شرکت‌ها و موسسات بزرگ تولیدی از صنعت تا فرهنگ و هنر و از این دست، هیچگاه از حوزه تبلیغات عقب نمی‌نشینند و همواره تبلیغات محصولات و خدمات خود را با جدیت دنبال می‌کنند و در چنین فضایی اگر شما یک گام عقب بمانید دیده نمی‌شوید بنابراین حضور حوزه گردشگری شیراز در تمام رویدادهای داخلی ضرورت دارد.
مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از اینکه شیراز و داشته‌های گردشگری آن را آنطور که باید و شاید نتوانستیم معرفی کنیم به ویژه موارد کمتر شناخته شده این شهر کمتر معرفی شده است، خاطرنشان کرد: متولیان حوزه گردشگری باید به دنبال فرصت‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار باشند و این هدف مهم در طول برپایی دهمین نمایشگاه گردشگری فارس دنبال شد.
نیری با بیان اینکه صنعت گردشگری صنعتی است که تمام مشاغل به نوعی با آن در ارتباط هستند، عنوان کرد: هر نمایشگاه گردشگری بخش‌های مختلف از جمله بخش خوراک دارد و به همین دلیل است که گردشگری تحت عنوان گردشگری خوراک شکل گرفته و یکی از ارکان اساسی گردشگری است.
وی افزود: گردشگران علاقمند هستند ضمن اینکه با خوراک‌های محلی شهرها یا مناطق مختلف آشنا شوند از آنها هم استفاده کنند و در گشت و گذارهای مختلف، خوراک بخش اعظم و مهم گردشگری است و یکی از بخش‌هایی است که در نمایشگاه‌ها باید پیش‌بینی و به آن توجه شود.
مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه وقتی گردشگر به جایی سفر می‌کند خاطرات سفر است که برای او باقی می‌ماند، بیان کرد: با فروش صنایع دستی به گردشگران در کنار اماکن تاریخی و گردشگری و همچنین ارائه خدمات مختلف در این حوزه، خاطرات بیشتر و بهتری از مجموعه‌های گردشگری مذهبی و تاریخی برای آنها شکل می‌گیرد و اگر گردشگر به حرم شاهچراغ (ع) رفته در کنار آن یک صنایع دستی یا سوغاتی خرید کرده این به بخشی از دکور خانه‌اش تبدیل می‌شود و خاطره‌ای که شکل گرفته بخشی از سفر بوده است.
نیری اضافه کرد: گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی نیز از دیگر بخش‌های گردشگری است که باید در نمایشگاه‌های گردشگری به آنها نیز توجه و برای تقویت و گسترش آنها برنامه‌ریزی شود.
وی از حضور کمرنگ سرمایه‌گذاران یا افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری هستند در این نمایشگاه انتقاد کرد و گفت: آژانس‌های گردشگری، هتل‌ها و دفاتر ارائه خدمات گردشگری از مهمترین بخش‌های گردشگری هستند اما حضور آنها در دهمین نمایشگاه گردشگری فارس کمرنگ بود.
مدیر گردشگری شهرداری شیراز تقویت این حضور را مستلزم همکاری‌های بزرگ بین دستگاهی دانست و افزود: این انتقاد را نمی‌توان به برگزارکنندگان نمایشگاه وارد دانست و گفت اینها فعالیت نکردند اما باید در این زمینه فعالیت بیشتری صورت گیرد.
نیری به تشریح اقدامات صورت گرفته در غرفه گردشگری شهرداری شیراز پرداخت و اظهار کرد: در طول برگزاری نمایشگاه با گروه‌های مختلف علاقمند به سرمایه‌گذاری و مشارکت در حوزه گردشگری صبحت‌های مقدماتی انجام شد که از جمله آنها می‌توان به حوزه گردشگری الکترونیک و کیوسک‌های اطلاع‌رسانی اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها یک کیوسک اطلاع‌رسانی در شیراز وجود دارد، بیان کرد: با صحبت‌های مطرح شده در نمایشگاه قرار است کیوسک‌های اطلاع‌رسانی پیرامون اماکن گردشگری شیراز مانند حافظیه، باغ ارم، سعدی، محدوده حرم حضرت شاهچراغ (ع)، مسجد نصیرالملک و ارگ کریمخانی و براساس معماری همان مکان‌ها  طراحی و نصب شود که این کار از طریق سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد تا تمام خدماتی که یک گردشگر نیاز دارد به او ارائه شود.
مدیر گردشگری شهرداری شیراز با بیان اینکه حدود 8 گروه به سرمایه‌گذاری در این حوزه علاقمند بودند، عنوان کرد: صحبت‌های مقدماتی در این خصوص مطرح شده و قرار است در هفته جاری به صورت جدی در این مورد صحبت شود.
نیری به صحبت‌های انجام شده در طول برپایی دهمین نمایشگاه گردشگری فارس با گروه‌ها و موسسات علاقمند به سرمایه‌گذاری بلندمدت در حوزه رویدادهای گردشگری اشاره و تصریح کرد: در این حوزه نشستی با اتاق بازرگانی تهران برگزار شد و نتیجه آن برگزاری گردهمایی بزرگ سرمایه‌گذاری 98 به میزبانی شیراز بود که شیراز میزبان سرمایه‌گذاران علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران و شیراز خواهد بود.
وی همچنین در مورد طرح جامع گردشگری شیراز گفت: این طرح تهیه شده است و اگر در کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز تایید شود دبیرخانه آن تا پایان امسال رونمایی خواهد شد.
نظر شما