مدیرکل راهداری فارس:

اعتبارات پیش بینی شده جوابگوی خط کشی راههای فارس هم نیست

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۱۱:۱۹:۵۳
کد خبر: ۷۹۳۴۹۹
اعتبارات پیش بینی شده جوابگوی خط کشی راههای فارس هم نیست
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: جمع اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده شده به راهداری فارس جوابگویی خط کشی محورهای استان هم نیست.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علی‌رضا سیاهپور، اعتبارات پیش‌بینی و تخصیص داده شده به راه‌های فارس را متناسب با وسعت این استان و گسترده‌ی محورهای مواصلاتی زمینی و همچنین برآورده کننده انتظارات در خصوص ایمنی و بهبود شرایط جاده‌ای ندانست.
او که اعتقاد دارد که اعتبارات مورد نظر، مطابق استانداردها هم نیست، گفت: با توجه به استانداردهای جهانی نگهداری و ایمن‌سازی جاده‌ها به طور میانگین 4 درصد هزینه ساخت را شامل می‌شود؛ لذا با توجه به وجود 21 هزار کیلومتر راه در فارس باید سالانه حداقل 1600 میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم.
سیاهپور با اشاره به بالارفتن هزینه‌های نگهداری و ارتقاء ایمنی راه‌ها در صورت انجام نشدن اقدامات به موقع، افزود: هر میزان در نگهداری و ایمن سازی جاده‌ها تاخیر کنیم، هزینه‌ها به شکل تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد.
این مقام مسئول گفت: اکنون کل اعتبار ملی حدود 100 میلیارد تومان و استانی 34 میلیارد تومان است و این اعداد با توجه به هزینه‌های موجود، پاسخگوی نیاز فارس و انتظارات مردم برای ایمنی جاده‌ها نیست.
مدیرکل راهداری استان فارس تصریح کرد: تنها برای خط‌کشی جاده‌ها هر سال 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، این برای تامین الزام ایمنی است نه ارتقاء وضعیت راه‌ها.
سیاهپور گفت: اگر کل اعتبار ملی و استانی اداره کل راهداری استان فارس را برای خط کشی سطح جاده‌ها هزینه کنیم باز با کمبود اعتبار مواجه هستیم. باید توجه داشت راهداری یک کار مستمر و شبانه روزی است و تحمل کمبود اعتبار را ندارد. 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز