بانوان مصرف ویتامینD در بارداری را جدی بگیرند!

۱۳۹۷/۱۰/۲۱ - ۰۹:۲۸:۵۴
کد خبر: ۷۹۸۶۲۰
بانوان مصرف ویتامینD در بارداری را جدی بگیرند!
در مادران بارداری که کمبود ویتامین D دارند، احتمال مسمومیت بارداری، زایمان سخت و اختلال‎ های تنفسی نوزاد تا حدی افزایش می‎ یابد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، متخصص زنان و زایمان مرکز آموزشی درمانی حافظ، گفت: بانوان اغلب در دوران بارداری با کمبود ویتامین D مواجه هستند و به همین دلیل، هنگام زایمان درد بیشتری را تجربه می کنند، کمبود ویتامین D می‌تواند زایمان زنان را با درد بیشتری همراه کند، کمبود ویتامین D در طول بارداری به ویژه در زنانی که از رژیم ‌های غذایی نامناسب استفاده می‌ کنند و کمتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، شایع است.
دکتر «الهام عسکری»، افزود: کمبود ویتامین D در سه ماهه نخست بارداری، خطر محدودیت رشد جنینی را دو برابر می کند، نوزادان مادرانی که میزان ویتامین D خون آنها در ۲۶ هفته اول بارداری، کمتر از nmol/L ۵/۳۷ باشد، نسبت به سایر نوزادان، ۴۶ گرم وزن کمتری هنگام تولد دارند.
او ادامه داد: همچنین احتمال تولد نوزادان دارای کمبود وزن در مادرانی که در سه ماه نخست بارداری کمبود ویتامین D داشتند، دو برابر بیشتر از سایر نوزادان بود، این نوزادان پنج تا ۱۰درصد بیشتر در معرض خطر مرگ و میر در ماه اول زندگی خود بوده و خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های مزمن مثل بیماری های قلبی، فشارخون بالا و دیابت نوع دو دارند.
دکتر عسکری، با بیان اینکه نوزادانی که مادران آنها مقادیر کافی از ویتامین D را مصرف می ‌کنند، از لحاظ ذهنی سالم ‌تر هستند، گفت: کمبود ویتامین D در دوران بارداری می ‌تواند مانع رشد مغز نوزادان و مهارت های ذهنی و حرکتی آنها شود.
این متخصص زنان و زایمان، افزود: با توجه به اهمیت ویتامین D در تنظیم سیستم ایمنی، با این پیش فرض که افرادی که دچار سقط‌های مکرر خود به خودی هستند، ممکن است با کمبود ویتامین D مواجه باشند.
دکتر عسکری، خستگی عمومی بدن، دردهای مبهم و ضعف در ایستادن و بالا رفتن از پله و در مراحل پیشرفته تر لنگیدن، ضعف ماهیچه‌ ای، درد استخوانی در اثر فشار ناچیز (به ویژه در دنده، مفصل ران، کف پا و ران) را از نشانه های کمبود ویتامین D عنوان کرد
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز