استاندار فارس :

پیشگیری در اولویت برنامه های مبارزه با قاچاق قرار گیرد

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۰:۰۶:۰۲
کد خبر: ۷۹۹۳۵۵
پیشگیری در اولویت برنامه های مبارزه با قاچاق قرار گیرد
استاندار فارس گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز باید قبل از مبارزه به سمت پیشگیری حرکت کنیم و این مهم را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: قطعا حرکت در این مسیر کمک خواهد کرد که زمینه وقوع چنین جرم هایی کاهش یابد و نتایج بهتری در حاصل شود.
وی، نتایج فعالیت کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز  را بر توسعه اقتصادی کشور و در ایجاد آرامش روحی برای شهروندان موثر دانست و ادامه داد: موفقیت در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز منوط به همکاری، هماهنگی، نظارت و پیگیری دستگاه های عضو این کمیسیون است.
استاندار فارس اظهار داشت: امروز به دلیل تنگناه هایی که کشور و استان با آن مواجه است دولت خود را مکلف می داند که در این زمینه ورود کرده و اجازه ایجاد اخلال در روند تامین مایحتاج عمومی مردم را ندهد و طبیعی است که در این راه باید برخوردهایی نیز انجام شود.
دکتر رحیمی تصریح کرد: کسانی که اقدام به قاچاق کالا می کنند فقط رسیدن به منافع مالی را مد نظر دارند اما اگر بتوانیم آنها را نسبت به تاثیرات مخربی که فعالیت آنها بر زندگی هموطنانمان دارد آگاه کنیم شاید از این کار دست بکشند.
استاندار فارس افزود: در این زمینه نیازمند انجام کار فرهنگی با همکاری و همراهی دستگاه های فرهنگی هستیم.
وی گفت: در زمینه تولید و نظارت هم وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات خوبی انجام داده که اگر این فعالیت ها تداوم یابد به تقویت بنیه اقتصادی کشور منتهی خواهد شد چرا که قاچاق هم نظم اقتصادی را بر هم می زند و هم درآمدهای کشور، اشتغال و تولید را هدف قرار می دهد.
دکتر رحیمی اضافه کرد: قطعا اگر بتوانیم ریشه قاچاق را قطع کنیم، زمینه اشتغال و رونق تولید داخلی بیش از پیش فراهم خواهد شد و برای موفقیت در این راه،  انجام برنامه ریزی بلند مدت ضرورت دارد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم تقویت دستگاه های مرتبط با امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه نیروی انتظامی افزود: امیدواریم بتوانیم با تجهیز و تقویت نیروی انتظامی این مجموعه را در عمل به وظایف خود در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از پیش یاری کنیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز