تقدیم سند توسعه راهبردی پنج ساله شیراز توسط شهردار به شورای شهر

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۵:۳۸:۱۷
کد خبر: ۸۰۰۰۸۸
تقدیم سند توسعه راهبردی پنج ساله شیراز توسط شهردار به شورای شهر
شهردار شیراز سومین سند توسعه و برنامه راهبردی پنجساله این کلانشهر را با محوریت اقتصاد مقاومتی به شورای این کلانشهر تقدیم کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حیدر اسکندرپور بعدازظهر دوشنبه ٢٤ دی در صحن علنی شورای شهر شیراز ضمن ارائه لایحه برنامه سوم شهرداری این کلانشهر، گفت: این برنامه متناسب با شرایط بدبینانه، میانی، خوب و خوشبینانه، شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و محدودیت‌های ناظر در حوزه مدیریت یکپارچه شهری پیش‌بینی و تعریف شده است . 
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی عملیاتی پیش‌بینی شده در این برنامه برای پنج سال آینده در حالتی بدبینانه بر مبنای درآمد ١٨ هزار تومانی بوده و در حالت خوشبینانه این عدد درآمدی به ٢٧ هزار میلیارد تومان خواهد رسید . 
شهردار شیراز همچنین از دامنه کشش برنامه متناسب با حالت‌های مختلف درآمدی و تنظیم بودجه سنواتی  سخن گفت و افزود: برنامه پنج ساله سوم با تکیه بر ارزش‌ها، قابلیت‌ها و چشم‌اندازهای توسعه‌ای تعریف شده است . 
اسکندرپور از تبیین نیازهای شهروندان با سه رویکرد توسعه، حفاظت و محرومیت زدایی در این برنامه خبر داد و گفت: در تعریف برنامه توسعه سوم تلاش شده تا زیست پذیری، شفافیت، کاهش نابرابری، عدالت محوری و حرکت به سمت حکمرانی مطلوب به عنوان مهمترین اهداف دنبال شود . 
وی نحوه تنظیم برنامه را هدف گرا و مسئله گرا معرفی کرد و گفت: برنامه در پنج محور فرهنگی اجتماعی، اقتصادی مالی، محیط زیست سلامت، حمل و نقل و مدیریت شهری تنظیم شده است . 
شهردار شیراز با تاکید براینکه پرهیز از کلی گویی از مهمترین ویژگی‌های این برنامه است، سنگ بنای برنامه سوم توسعه شهرداری شیراز را مشارکت شهروندان عنوان و اضافه کرد: تلاش ما برای تحقق این برنامه، زیست پذیری شهر است . 
وی همچنین از توسعه نامتوزان کلانشهر شیراز سخن گفت و عنوان کرد: با بررسی بخش‌های مختلف شهری با رویکرد تبعیض مثبت تلاش کردیم به بخش‌هایی از شهر که توجه لازم نشده، بیش از گذشته دقت شود . 
شهردار شیراز قابل سنجش بودن برنامه را یکی از امتیازات مهم برنامه سوم توسعه شهرداری شیراز دانست و گفت: برنامه از نظر کمی و کیفی قابل سنجش و پایش است . 
اسکندرپور توجه به هوشمندسازی را از مهمترین محورهای مهم ث برنامه سوم توسعه شیراز در راستای حفظ کرامت انسانی و عزت شهروندان عنوان کرد و گفت: اصلاح فرآیندها بهترین پاسخ به نیاز جامعه است . 
وی با بیان اینکه به دنبال کم رنگ کردن حضور فرد در تصمیم گیری‌ها هستیم، اظهار کرد: شهرداری الکترونیک می‌تواند اصلاح کامل فرآیندها را دنبال کند تا جایی که تا پایان برنامه پنجم تمام مراحل صدور پروانه ساختمانی هوشمند شود . 
شهردار شیراز با تصریح براینکه حمل و نقل شهری امروز در تمام کلانشهرها به یک ماموریت ویژه تبدیل شده است، گفت: توجه به حمل و نقل عمومی، توسعه مترو و استفاده از خطوط بی آر تی، تراموا در این برنامه با رویکرد خاص پیش‌بینی شده است . 
اسکندرپور با بیان اینکه در دهه ٤٠ نزدیک به ٢٥ درصد از حمل و نقل عمومی شیراز با استفاده از دوچرخه انجام می‌شده، عنوان کرد: امروز کمتر از ٢ دهم درصد از سهم حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز مربوط به کلانشهر شیراز است . 
شهردار شیراز خواستار نقد و بررسی برنامه سوم توسعه شهرداری این کلانشهر توسط نخبگان، صاحب‌نظران و رسانه‌ها شد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز