معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس:

۳۵۰ هزار هکتار در سال زراعی جاری در استان فارس به زیر کشت گندم رفته است

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۱۵:۵۹:۱۸
کد خبر: ۸۰۶۶۷۴
۳۵۰ هزار هکتار در سال زراعی جاری در استان فارس به زیر کشت گندم رفته است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در اولین جلسه مشترک خرید گندم سال زراعی ۹۸-۹۷ گفت: در سال زراعی ۹۸-۹۷ مقدار ۲۳۸ هزار هکتار سطح کشت گندم آبی داشته ایم و مقدار ۱۱۸ هزار و ۲۲۷ هکتار کشت دیم گندم در سطح استان انجام شده است .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، یداله رحمانی درجلسه کمیته مشترک خرید گندم بیان داشت: با توجه به برنامه ریزی های اولیه پیش بینی مقدار 324 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم با پیش بینی تولید  یک میلیون و 111هزار تن گندم تولید خواهد شد .
وی در ادامه در خصوص وضعیت کشت مکانیزه گندم آبی در سطح استان فارس در سال زراعی 98-97 افزود: مقدار 139 هزار و یکصد و هفتاد و شش هکتار تحت کشت مکانیزه قرار دارند .
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری فارس با توجه به تقسیم بندی استان به 5 منطقه و مقدار کشت مکانیزه در این مناطق اظهار داشت : بیشترین کشت مکانیزه در منطقه چهارم استان که شامل شهرستان های جهرم ، زرین دشت،نی ریز، فسا و داراب می باشد که  72 درصد کشت این منطقه را به خود اختصاص داده است در صورتیکه کل استان 58 درصد کشت های آن مکانیزه می باشد.
یداله رحمانی در خصوص کاهش سطح زیر کشت گندم در پنج سال گذشته زراعی عنوان داشت: چالش هایی از قبیل کاهش آب زیر زمینی و سطحی، کاهش نزولات جوی، با لا بودن در آمد کشت صیفی در مقایسه با شتوی ، را می توان عنوان نمود . 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز