استاندار فارس:

انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی با خواستگاه مراکز آموزشی است

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۱۵:۰۳:۴۴
کد خبر: ۸۰۷۷۲۳
انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی با خواستگاه مراکز آموزشی است
استاندار فارس با بیان اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی متاثر از فعالیت، تلاش و ایثار معلمین، اساتید، روحانیان، دانش آموزان و دانشجویان بود، عنوان کرد: این انقلاب یک انقلاب فرهنگی و خاستگاه آن مراکز آموزشی اعم از حوزه ها و دانشگاه هاو مدارس بود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب که در مدرسه شاهد 16 برگزار شد، سالگرد پیروزی انقلاب را یاد آور خاطرات شیرین گذشته و دلاورمردی های مردم عزیز ایران اسلامی عنوان کرد که در دورانی مملو از ظلم و ستم انقلابی عظیم و پیشرو را برپا کردند و 40 سال با جانفشانی از آن حراست و صیانت کرده اند. 
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی متاثر از فعالیت، تلاش و ایثار معلمین، اساتید، روحانیان، دانش آموزان و دانشجویان بود، عنوان کرد:  این انقلاب یک انقلاب فرهنگی و خاستگاه آن مراکز آموزشی اعم از حوزه ها و دانشگاه ها و مدارس بود. 
وی با تاکید بر اینکه مسیر پیشرفت کشورهای توسعه یافته ازآموزش و پرورش می گذرد، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش می تواند تحولات شگرفی را برای هر ملتی به ارمغان بیاورد و ما نیز قطعا باید هزینه هایی که بر مباحث آموزشی به ویژه آموزش و پرورش اختصاص می دهیم را  به عنوان یک سرمایه تلقی کنیم چرا که استفاده از استعدادها و خلاقیت های نیروی جوان،پر انرژی، فکور و خلاق، موجبات حرکت رو به جلو و افزایش ثروت ملی را در پی خواهد داشت. 
استاندار فارس با اعتقاد به اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آینده با اتکا به نقش پر رنگ تر دانش آموزان و هدایت معلمین عزیز، دانش آموزانی توانمند خلاق، فکور، مسئولیت پذیر  ونوع دوست را به جامعه ارزانی می دارد، افزود: این دانش آموزان بدون تردید آینده روشنی برای کشور رقم خواهند زد.
وی بیان کرد: هدف ما در  سیستم آموزشی علاوه بر آموزش های مهارت های زندگی، آموزه های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی هایی که بتواند جوانان را به عرصه اجتماع عرضه کند؛ تربیت افراد و جوانانی پایبند به نظام جمهوری اسلامی،  دینداری، اخلاق مداری و نوع دوستی است.
دکتر رحیمی با ابراز خرسندی از اینکه مدیران و مسئولانی خدوم در حال انجام وظیفه هستند، تاکید کرد: مدیران ما باید در تصمیم گیری ها، تصمیم سازی ها و همچنین اجرای امور زمینه حضور جوانان را فراهم کنند.
استاندار فارس با بیان اینکه  مدرسه باید مکانی برای آموزش و آزمون و خطا باشد، افزود: اگر دانش آموز در چنین مکان های محدودی بتوانند آموزش و آزمایش را در کنار هم داشته باشند و مدیریت جامعه را بیاموزند و موفقیت ها و شکست ها را تجربه کنند قطعا می توانند آینده بهتری برای این جامعه در سطوح مدیریتی رقم بزنند. 
نماینده عالی دولت در استان فارس آموزش های کاربردی در مدارس را رهاوردی برای پیشگیری از خطاهای کلان مدیریتی در آینده دانست و عنوان کرد: محیط آموزشی باید  ظلم ستیزی، نقد، شجاعت در بیان و گفتار را به دانش آموزان بیاموزد.
وی گفت: دانش آموزان باید بدانند آینده سازان کشور هستند و همه مسئولین از سطوح خرد و کلان به این آینده سازی امید دارند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز