معاون شرکت گاز فارس خبر داد:

افتتاح ۲۶۳ پروژه شرکت گاز فارس در دهه فجر

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۴:۰۳:۴۸
کد خبر: ۸۰۸۱۵۷
افتتاح ۲۶۳ پروژه شرکت گاز فارس در دهه فجر
در دهه فجر امسال پروژه های شرکت گاز در 1 شهر، 157 روستا، 1 شهرک صنعتی و 104 صنعت پراکنده استان فارس افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس،  معاون بهره برداری شرکت گاز استان فارس بیان کرد: پیش از انقلاب 429 کیلومتر گازرسانی در این استان انجام شده بود اما پس از انقلاب 25551 کیلومتر گازرسانی صورت گرفته است.
محمد حسین پور افزود: پیش از انقلاب 54043 انشعاب در استان فارس انجام شده بود که این تعداد بعد ازانقلاب به 767587 عدد انشعاب رسید و تعداد مشترکین از 52003 مشترک به 1381997 مشترک افزایش یافت.
حسین پور با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها یک شهر و یک روستا در استان فارس دارای گاز بود گفت: بعد از انقلاب علاوه بر آن یک شهر 95 شهر استان دارای گاز شدند و به 1755 روستای دیگر نیز گازرسانی شده است.
وی تصریح کرد: تعداد ایستگاههای گاز در استان فارس قبل از انقلاب سه ایستگاه بود اما امروز 1316 ایستگاه در این استان فعال هستند.
جانشین مدیر عامل شرکت گاز استان فارس بیان داشت: در دهه فجر تا پایان سال جاری 40 پروژه شرکت گاز در 1 شهر، 157 روستا، 1 شهرک صنعتی و 104 صنعت پراکنده استان فارس افتتاح خواهد شد.
وی افزود: این پروژه ها در شهرستان های، اقلید، پاسارگاد، جهرم، خرم بید، داراب، خنج، شیراز، فسا، فیروزاباد، کازرون، لامرد، مرودشت و ممسنی با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد تومان افتتاح می شود.
وی همچنین مجموع کل اعتبار و سرمایه گذاری های انجام شده پروژه‌های فعال گازرسانی در سطح استان را 669 میلیارد تومان اعلام کرد.
معاون بهره‌برداری شرکت گاز فارس با بیان اینکه تاکنون یکهزار و 756 روستا در استان گازدار شده‌اند، گفت: 398 روستای دیگر در دست اجرا، 330 روستا در دست اقدام و 67 روستا در دست انتخاب پیمانکار قرار دارد .
به گفته حسین پور، 96 شهر طی چهل سال گذشته تاکنون در فارس گاز دار شده‌اند، سه شهر از مجموع کل شهرهای باقی مانده فارس باقی مانده و هشت شهر در دست اجرا قرار دارد.
وی به وضعیت گازرسانی به صنایع هم اشاره با بیان اینکه گازرسانی به هفت هزار و 119 واحد صنعتی انجام شده، عنوان کرد: 129 واحد دیگر در دست انتخاب پیمانکار، 608 واحد باقی مانده، 688 واحد در دست اقدام و 559 واحد صنعتی نیز در دست اجرا قرار دارد.
وی با بیان اینکه اگرچه چهل سال از انقلاب میگذرد اما صنعت گاز در فارس 53 ساله میشود، گفت: هم‌اینک یک میلیون و 434 هزار مشترک مصرف کننده گاز در فارس وجود دارد.
معاون بهره‌برداری شرکت گاز فارس همچنین با بیان اینکه هشت کارخانه سیمان در فارس گازدار هستند، خاطرنشان کرد: در 24ساعت 1/5تا 2 میلیون مترمکعب گاز مصرف می کنند. در کارخانه سیمان لارستان و خاکستری نیریز نیز در دست گازرسانی قرار دارند.
حسین پور با بیان اینکه، 35 تا 45 میلیون مترمکعب گاز در استان فارس طی فصل زمستان مصرف می‌شود پیش‌بینی کرد که امسال مردم فارس 13 میلیارد مترمکعب گاز مصرف کنند.
وی به مطالبات 450 میلیارد تومانی این شرکت از مشترکین اشاره و اظهار کرد: بخشی از این مطالبات مربوط به نیروگاهها و پتروشیمی و 16 میلیارد تومان از کل مطالبات فارس مربوط به هشت کارخانه سیمان است.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز