مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر برای تامین برق

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۴:۵۱:۵۴
کد خبر: ۸۰۸۱۸۷
استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر برای تامین برق
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: این شرکت طی سالهای اخیر گامهای بلندی در راستای استفاده از انرژیهای تجدید پذیر و تامین برق مورد نیاز مشترکان برداشته است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علیرضا خواجه گفت: اولین اقدام این شرکت در تامین انرژی برق مورد نیاز مشترکان از محل انرژی های تجدید پذیر و نو، راه اندازی نیروگاه بیوگاز یک مگاواتی در منطقه دفن زباله برمشور با مشارکت بخش خصوصی بود.که بعنوان اولین نیروگاه بیوگاز کشور در زمان خود راه اندازی گردید.
وی ادامه داد: در همین راستا نیروگاه بادی 620 کیلوواتی بادی در منطقه باباکوهی شیراز نیزدر حال بهره برداری           می باشد.
وی گفت: راه اندازی اولین نیروگاه خورشیدی  استان فارس در منطقه سروستان  با ظرفیت 4 مگاوات و با بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی، از اقدامات بسیار تاثیرگذار و ماندگار توزیع برق شیراز محسوب می شود.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: انعقادتفاهم نامه طرح برکت آفتاب با کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص احداث پنل های خورشیدی برروی پشت بام منازل مددجویان این نهاد و خرید تضمینی برق از آنها دیگر اقدام انجام شده بوده است.
خواجه تاکید کرد که هدف از اجرای این طرح، علاوه بر ایجاد بستری برای توسعه استفاده از منابع تجدیدپذیر تامین کننده انرژی برق، ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد نیز بوده است.
وی اضافه کرد: در این راستا تاکنون 120 مورد معادل 600 کیلووات پنل خورشیدی روی پشت بام منازل مددجویان نصب و راه اندازی شده است.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: راه اندازی  6 نیروگاه خورشیدی محدود به انشعاب  100 کیلووات معادل 600 کیلووات با مشارکت سرمایه گذارخارجی و همچنین راه اندازی و بهره برداری تعدادی از پنلهای خورشیدی محدود به ظرفیتهای انشعاب مشترکین محدوده شرکت توزیع برق شیراز نیز از دیگر اقدامات اجرایی شده در این راستا بوده است.
این مقام مسئول توضیح داد: فضای نورگیر مورد نیاز برای احداث هر کیلو وات نیروگاه خورشیدی حدود 10 تا 20 متر مربع با احراز شرایط فنی است و خرید برق از این نیروگاهها در قالب  قرارداد خرید تضمینی 20 ساله انجام می شود.
خواجه گفت: دوره خرید از تاریخ شروع قرارداد آغاز و دوره پیشبرد و احداث نیروگاه را شامل می شود و در طول دوره قرارداد خرید برق تضمینی از سرمایه گذار انجام می شود.
وی بیان کرد: پس از پایان دوره قرارداد سرمایه گذار مجاز به فروش برق در داخل کشور در قالب قرارداد دوجانبه، بورس انرژی، بازار برق یا هرقالب قانونی دیگری که موردتایید وزارت نیرو باشد، خواهد بود .
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: نرخ خرید برق از نیروگاههای خورشیدی طبق مصوبه وزارت نیرو به ازای هرکیلووات ساعت برای مدت 10 سال از دوره قرارداد مشخص شده است که براین اساس، عدد قرارداد خرید تضمینی از نیروگاههای با ظرفیت 20 کیلووات وکمتربمیزان هشت هزار ریال برکیلووات ساعت ، با ظرفیت 100 کیلووات و کمتربمیزان هفت هزار ریال برکیلووات ساعت  و با ظرفیت 10 مگاوات و کمتر 4900 ریال برکیلووات ساعت  بوده وبا ظرفیت 30 مگاوات وکمتر 4000 ریال بر کیلووات ساعت وبا ظرفیت بیش از 30 مگاوات 3200 ریال برکیلووات ساعت است
خواجه خاطرنشان کرد : در 10 ساله دوم قرارداد، نرخ خرید برق هفتاد درصد نرخ مصوب خواهد بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز