فرماندار ویژه لارستان :

پیامد انقلاب محرومیت زدایی از مناطق روستایی بود

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۴:۴۴:۲۴
کد خبر: ۸۱۱۶۳۶
پیامد انقلاب محرومیت زدایی از مناطق روستایی بود
فرماندار ویژه لارستان گفت: انقلاب از شهرها شروع شد، اما بیشترین پیامد آن محرومیت زدایی از مناطق روستایی بود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس؛ جلیل حسنی در همایش تجلیل از ۴۰ جوان برتر روستا و نویسندگان بخش مرکزی که در محل سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد؛ در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن اظهارداشت: خدا را شکر امروز جوانان و نخبگان زیادی بخصوص جوانان روستایی در عرصه های مختلف می درخشند و این جوانان برومند در آینده نیز نقش بسزایی در مدیریت جامعه و در وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره در جامعه دارند.
وی بیان کرد: وقتی به روند پیروزی انقلاب می‌نگریم، می‌بینیم که انقلاب از شهرها شروع شد، اما اکثر ایده ها و اهداف، معطوف به مناطق روستایی و محرویت زدایی از این مناطق بود و در ادامه تجسم عینی از شکل گیری انقلاب را در روستاها بخصوص در روستاهای محروم شاهد بودیم، بخصوص در روستاهایی که از حداقل زیرساخت‌ها محروم بودند و در ادامه توانست با شدت بسیار بالایی رشد یابد و در بسیاری از مولفه ها، روستائیان خودشان را به پای شهرها رساندند و به نوعی امکانات، اقدامات و فعالیت هایی که در شهرهای بزرگ متمرکز بود به سمت روستاها سوق داده شد.
 فرماندار ویژه لارستان عنوان کرد: خدا را شکر امروز شاهد حضور نخبگان و جوانان برومند روستایی در عرصه های مدیریتی کلان کشور هستیم که عمر خود را در روستاها گذرانده‌اند و یقیناً در آینده هم همین طور خواهد بود و مدیریت های کلان کشوری در دست برترین ها و نخبگان علمی از مناطق روستایی است.
حسنی اظهار داشت: روستائیان یکی از محورهای اصلی و اثربخش در توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کشور هستند و مشارکت آنها در عرصه مختلف مدیریت کشور در چهل سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است، به طوری که در حال حاضر افراد زیادی از روستائیان عزیز درکشور داریم، که در مدیریت مختلف، مجموعه مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران را یاری می کنند.
فرماندار ویژه لارستان اظهار کرد: آشنایی نسل جوان با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ضروری است و در این خصوص اجرای برنامه‌های متنوع در زمینه‌‌های مختلف فرهنگی، هنری و غیره می‌تواند موثر باشد.
وی تصریح کرد: گرچه سخنرانی ها و هنر سخنوری یکی از محورهای آگاهی بخشی در جامعه است و در پیروزی انقلاب، نقش بسزایی داشت، اما امروزه به تنهایی جوابگو نبوده وکافی نیست، بلکه برای انتقال ارزشهای اسلامی، انسانی و آرمانهای  انقلاب از قالب های هنری متنوع استفاده نمود. شعر، عکس، سرود، نمایش، فیلم و همه و همه قالب های هستند که می توانند این ارزشها و مفاهیم را به نسل های بعد منتقل و در جامعه نهادینه کنند.
نظر شما