مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

لوح ثبت جهانی منبت آباده امروز اعطا می‌شود

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۷:۱۸:۰۴
کد خبر: ۸۱۳۷۸۷
لوح ثبت جهانی منبت آباده امروز اعطا می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: لوح ثبت جهانی منبت آباده، امروز و با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، اعطا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مصیب امیری  در جمع خبرنگاران گفت: امروز و در مراسمی با حضور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لوح ثبت جهانی منبت آباده اهدا می شود . 
وی با اشاره به حضور عنایت ‌الله رحیمی استاندار فارس، غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و دیگر مسئولین کشوری و استانی در این مراسم، گفت: پس از بررسی‌های انجام شده و اعلام شورای جهانی صنایع دستی در آذر ماه ۹۷ ، شهر آباده از استان فارس به عنوان شهر جهانی منبت ثبت شد و لوح این دستاورد بزرگ در جشن مردمی روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه جاری اهدا خواهد شد . 
امیری افزود: منبت از آباده ابداع و تولید شده و به همین دلیل منحصر به فرد است و در طرح و نقش، نوع و  انجام کار نظیر ندارد . 
مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: استان فارس دارای صنایع دستی فاخر، اصیل و شناخته شده ای است که هر یک به نوبه خود می توانند بیانگر فرهنگ غنی مردم فارس در کشور و جهان باشند . 
امیری از حمایت و همراهی معاون محترم رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون و همکاران معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، استاندار فارس و معاونین ایشان، نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، اتحادیه صنایع دستی استان، معاون و همکاران صنایع دستی فارس، مسئول میراث فرهنگی، شهردار ، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی فارس، صنعتگران، هنرمندان و مردم  هنردوست شهر آباده در رقم خوردن این رویداد مهم تشکر و قدردانی کرد. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز