رئیس کل دادگستری استان فارس :

نیروی انسانی سرمایه اصلی دستگاه قضایی محسوب می شود

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۸:۳۰:۳۷
کد خبر: ۸۱۴۲۷۲
نیروی انسانی سرمایه اصلی دستگاه قضایی محسوب می شود
رئیس کل دادگستری استان فارس نیروی انسانی را مهمترین سرمایه هر دستگاه دانست وگفت: در هر سیستم ومجموعه ای بویژه دستگاه قضایی نیروی انسانی موفق و کارآمد سبب توسعه ، کارآیی و بهره وری بیشتر می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر علی القاصی ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه معاونت منابع انسانی ، مدیریت امور اداری و گزینش دادگستری فارس به لحاظ اهتمام و تلاش فراوان در راستای جذب و آموزش کارکنان جدید الاستخدام گفت: عرصه خدمت در دستگاه قضایی بسیار مهم و خطیر است و تعدد وظایف و تکالیف، مسئولیت شاغلین در این مجموعه را سنگین تر کرده است بنابراین باید زمینه گرایش به معنویات و ارتباط با خداوند متعال بیشترتقویت شود چرا که کار در مجموعه قضایی و تکلیفی که برعهده شما گذاشته خواهد شد بسیار مهم ،خطیر و حساس خواهد بود.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان این که باید به لحاظ ایجاد این موقعیت خدمت  شکرگزار درگاه خداوند متعال  باشید خاطر نشان کرد: امروز با تلاش ریاست معظم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی لاریجانی و سایر مسئولان ارشد قوه قضائیه زمینه حضور و خدمت  379 نفر از جوانان تحصیل کرده نسل جدید که از رویش های انقلاب اسلامی و دارای استعداد، قابلیت و توانایی های علمی و عملی بیشتری  نسبت به دیگر رقبای خود بوده اند در دادگستری استان فارس فراهم شده است.
القاصی با بیان این که درطی 3 سال  گذشته دادگستری استان فارس توانسته است برخی از نیازهای  منابع انسانی خود را از طریق جذب و به کارگیری قضات و کارمندان شایسته فراهم کند تصریح کرد: به منظور خدمت هر چه بیشتر به مردم و ارتقاء دستگاه قضایی  در طی سه سال گذشته در مشاغل قضایی در مجموع شاهد افزایش 55 درصدی به کارگیری قضات  بوده ایم.
 وی  همچنین از افزایش کارکنان اداری مجموعه قضایی استان از  2800 نفر به 4300 نفر خبر داد و افزود: این کارکنان در پست های مختلف جذب  و مشغول به کار شده اند.
وی در این مراسم  به کارمندان جدیدالاستخدام دادگستری استان فارس تأکید کرد: ما در قبال همه مردم مسئول هستیم و اگر خواستار موفقیت درکار خود در دستگاه قضایی هستید باید اخلاص در عمل و صداقت درگفتار را سرلوحه کار خود قرار داده و در همه شئون زندگی به یاد خداوند باشیم.
رئیس کل دادگستری فارس  کار در سیستم قضایی را کار فکری و تخصصی دارای مهارت های خاص ارزیابی و تصریح کرد: لازمه کار در دستگاه قضایی داشتن دانش و تجربه لازم است و بدین منظور باید توانمندی های لازم و مورد نیاز خود را تقویت کنید و خود را با مجموعه تطبیق دهید و آموزش های لازم را کسب نمایید.
دکتر القاصی  با اشاره به این که جنس کار در دستگاه قضایی با سایر دستگاه ها متفاوت است گفت: کار در مجموعه قضایی رسیدگی به حساس ترین مسائل و امورات مردم یعنی تصمیم گیری درباره جان، مال ناموس و آبروی مردم است و همین امر باعث تفاوت جنس کار در این مجموعه شده است بنابراین باید از همان شروع و آغاز خدمت سعه صدر خود را  افزایش داده و با حسن خلق و تکریم و احترام با مردم برخورد کنیم و خود را خادم و خدمتگزار مردم بدانیم.
وی در ادامه با اشاره به این که جمهوری اسلامی به شما اعتبار و ارزش داده و زمینه حضور شما را در دستگاه قضایی فراهم کرده است  بر داشتن روحیه انقلابی تأکید کرد و گفت: برآن چه  انقلاب اسلامی  بر اساس آن پایه ریزی شده پایبند باشید و در حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های حضرت امام خمینی (ره) تلاش کنید و با  تبعیت از ولایت مطلقه فقیه با روحیه انقلابی در دستگاه قضایی خدمت کنید.
وی  روحیه انقلابی در دستگاه قضایی را خدمتگزاری به مردم ، بی تفاوت نبودن نسب به کار مردم و همچنین خدمت رسانی و وقت گذاشتن برای رفع مشکلات مردم دانست.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز