دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس :

ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی، از اولویت های سال ٩٨

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۷:۰۹:۱۹
کد خبر: ۸۱۵۳۰۱
ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی، از اولویت های سال ٩٨
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس پیگیری جذب اعتبارات مجتمع های فرهنگی و هنری ناحیه یک و دو صفاشهر و سالن آمفی تئاتر بخش مشهد مرغاب را برای ایجاد بستر و فضاهای فرهنگی و هنری حائز اهمیت دانسته و پیگیری تخصیص و تامین اعتبارات بیست و شش درصد معدن را از طریق استانداری خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس؛ صابر سهرابی،  در بازدید از شهرستان خرم بید و در دیدار با کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه ما بر اساس اصول سیاست فرهنگی نظام جمهوری اسلامی هدایت، نظارت و سیاستگزاری در حوزه های فرهنگی، هنری و مذهبی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس پیگیری جذب اعتبارات مجتمع های فرهنگی و هنری ناحیه یک و دو صفاشهر و سالن آمفی تئاتر بخش مشهد مرغاب را برای ایجاد بستر و فضاهای فرهنگی و هنری حائز اهمیت دانسته و پیگیری تخصیص و تامین اعتبارات بیست و شش درصد معدن را از طریق استانداری خواستار شدند.
وی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از دیگر اولویت های فعالیت سال ٩٨ فرهنگ، ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی و شرکت استان فارس در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب ایران با عزمی راسخ تر و قدرتمند تراست. 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارسادامه داد: استان فارس در این دوره پایتختی کتاب، با انتخاب دو شهر شیراز و صدرا توانست به جمع پنج شهر نامزد نهایی پایختی کتاب راه یابد.
سهرابی اضافه کرد: از جمله شاخص های انتخاب پایتخت کتاب ایران، مشارکت اقشار مختلف در امر کتابخوانی، تعامل با دستگاه های مختلف و شهروند محور بودن طرح ها می باشد و در صورت پذیرفته شدن به عنوان پایتخت کتاب هر شهرستان  علاوه بر اهدای مبالغ قابل توجه کتاب از طرف وزارتخانه، هر شهر می تواند گذر فرهنگ و هنر که در راستای حمایت ویژه از اهالی فرهنگ و هنر در حوزه کتاب است را داشته باشد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رفع مسائل و مشکلات رفاهی و ترمیم حقوق کارکنان در قالب اضافه کاری قول  مساعدت و همکاری داد.
نظر شما