نماینده کلیمیان در مجلس:

فقه شیعی و اهل بیتی(ع) عامل اتحاد پیروان ادیان الهی در ایران است

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۰۷:۵۳:۵۱
کد خبر: ۸۱۹۲۸۰
فقه شیعی و اهل بیتی(ع) عامل اتحاد پیروان ادیان الهی در ایران است
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در پانزدهمین همایش ادیان توحیدی شیراز گفت: فقه شیعی و اهل بیتی(ع) عامل اتحاد و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی در ایران است.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس؛ دکتر سیامک مره صدق در پانزدهمین همایش ادیان توحیدی شیراز که در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد، گفت: پیروان ادیان الهی در ایران به برکت عظمت فرهنگ ایرانی در کمال آرامش و صلح و صفا زندگی می کنند.
وی بیان داشت: فرهنگ ایرانی فرهنگی وسیع و صلح پرور است و همه در کنار هم بدون داشتن خوی دشمنی در این کشور زندگی می کنند.
مره صدق؛ بهترین ارتباط بین پیروان ادیان الهی را به خاطر وجود فرهنگ شیعی در ایران دانست و افزود: به علت پویایی فقه شیعه مردم ایران به راحتی می توانند در کنار پیروان ادیان دیگر با اتحاد به صورت مسالمت آمیز زندگی کنند و شیعیان با اقتباس از رفتار اهل بیت(ع) با پیروان ادیان دیگر، رفتار شایسته و مناسب و محبت آمیز دارند.
وی ادامه داد: می توان گفت ایران تنها کشور اسلامی در دنیا است که پیروان ادیان در آن احساس آرامش و قربت می کنند.
مره صدق بیان کرد: در طول تاریخ اقلیت ها در ایران همیشه نسبتا حضور خوبی داشته اند و پیروان ادیان مشکلی نداشته اند و در حقیقت یکی از مکان هایی که همیشه در آن آرامش برای پیروان ادیان الهی فراهم بوده است ایران است.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جنگ های صلیبی پیروان ادیان برای فرار از جنگ و خونریزی به ایران پناه می برند چرا که ایران همواره برای آن ها محلی امن بوده است به عنوان مثال در قضیه جنگ جهانی دوم، یهودیان آلمان و لهستان به ایران آمدند و مورد حمایت مردم ایران قرار گرفتند.
وی با اشاره به وحدت و همدلی مردم ایران بیان کرد: ما همه سرنوشت یکسان داریم و به جز به یک سرنوشت مشترک به هیچ چیز رضایت نمی دهیم، ما بخشی از ملت ایران هستیم و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد در درون بدنه نظام و ملت حل می شود.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کدام از مشکلات ما راه حل خارجی ندارد و هیچ دشمن خارجی دلسوز ما نیست.
مره صدق تاکید کرد: ما راه حل همه مشکلات درون کشور را داخلی می دانیم و با هدایت مقام معظم رهبری همه مشکلات را حل خواهیم کرد.
وی در پایان افزود: جنگ و تحریم ها همه ملت را تحت فشار قرار می دهد و راه حل آن همراهی و همدلی همه ملت ایران است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز