معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز:

شفافیت در بودجه جلوی فساد و حواشی را می گیرد / اطلاع شهروندان از بودجه در پیشرفت شهر تاثیرگذار است

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۱۲:۱۳:۳۴
کد خبر: ۸۲۱۴۰۱
شفافیت در بودجه جلوی فساد و حواشی را می گیرد / اطلاع شهروندان از بودجه در پیشرفت شهر تاثیرگذار است
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز شفافیت در بودجه را باعث جلوگیری از فساد و ایجاد حواشی دانست و گفت: اگر شهروندان از بودجه اطلاع داشته باشنددر پیشرفت شهر تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، محمد هادی هاشم پور  در جمع خبرنگاران گفت: اعلام بودجه سال آینده شهرداری شیراز و شفافیت در بودجه باعث می شود جلو فساد و حواشی گرفته شود.
هاشم پور با بیان اینکه اعتقاد داریم تمام شهروندانی که در این شهر زندگی می کنند باید از عملکرد شهرداری خبر داشته باسند، ادامه داد: 
اگر شهروندان از برنامه های پیش روی شهرداری خبر داشته باشند تاثیرگذاری و پیشرفت بیشتری در مجموعه اتفاق می افتد و حرکت رو به جلو خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: اگر قرار است در مسیر توسعه پایدار قرار بگیریم مطمئنا با توجه به مشکلات امروز اقتصادی دشواری ها و پیچ و تاب و سختی داریم اما با کمک شهروندان و برنامه های موثر قطعا این مسیر را با موفقیت طی خواهیم کرد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز تصریح کرد: بودجه سال 97 حدود 3هزار و 200 میلیارد بوده که در سال جدید رقم این بودجه  2 هزار و هشتصد و ده میلیارد ریال پیش بینی شده است.
هاشم پور گفت: در بحث جذب بودجه در یازده ماهه 97 نزدیک به 70 درصد جذب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشتیم.
وی بیان کرد: امسال 3 هزار و 581 مورد موافقت اصولی با متراژ 3 میلیون 115 هزار متر مربع پروانه صادر شده که نسبت به سال گذشته 54 درصد رشد داشتیم.
هاشم پور در خصوص بدهی عوارض مردمی نیز گفت: در سال جاری 52 میلیارد تومان میزان بدهی مردم در بحث عوارض به شهرداری است 19 هزار چک برگشتی داشتیم.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه بودجه 98 در بحث هزینه های عمرانی با بودجه سال 97 متفاوت است افزود: در سال جاری عمده اعتبارات عمرانی برای بودجه های نیمه تمام بود اما در سال 98 تعداد 80 پروژه جدید با دیدگاه شورا و شهردار اتفاق خواهد افتاد.
هاشم پور گفت: در برنامه 5 ساله شهرداری که هفته اینده به تصویب شورا خواهد رسید چهار سناریو برای مجموعه شهرداری بر اساس وضعیت های بدبینانه تا خوش بینانه تعریف کردیم که در مجموع بودجه شهرداری شیراز برای این برنامه پنج ساله 24 هزار و 800 میلیارد ریال می باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز