معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس:

برهم زنندگان نظم و امنیت در چهار شنبه پایان سال تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۵:۲۴:۰۴
کد خبر: ۸۲۵۲۸۳
برهم زنندگان نظم و امنیت در چهار شنبه پایان سال تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس گفت: برهم زنندگان نظم و امنیت در چهار شنبه پایان سال با اعلام جرم از سوی ضابطین تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، احمد رحمانیان اظهارداشت: افرادی که به بهانه مراسم چهارشنبه پایان سال قصد اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی داشته باشند و یا مبادرت به تخریب اموال عمومی و یا مرتکب رفتارهای هنجارشکن و مخالف با شئون و ارزشهای ایرانی و اسلامی گردند با آمادگی و هماهنگی ایجاد شده میان دستگاه های امنیتی انتظامی و قضایی استان در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی و بر حسب گزارش و یا اعلام جرم از سوی ضابطین تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
دبیر شورای پیشگیری از جرم استان اظهار داشت قانون خط قرمز و فصل الخطاب برای کلیه افراد و اقشار جامعه است و چنانچه افرادی تحت عنوان آزادی و شادی غیر متعارف و بر خلاف شئون و ارزش های اسلامی و مقبول جامعه قصد نقض قانون و یا تعرض به حقوق عمومی مردم و جامعه را داشته باشند بر حسب درخواست جامعه و مردم و در اجرای وظایف ذاتی دستگاه های امنیتی، انتظامی قضایی با آنان بر اساس موازین قانونی و بدون هر گونه ارفاق قانونی و اغماض برخورد می شود.
احمد رحمانیان با بیان اینکه در صورتی که آزادی و ابراز شادمانی فراتر از محدوده قانونی باشد منتهی به ولنگاری و تعرض به حقوق و آزادی های دیگران و بعضاً نقض حقوق شهروندی افراد جامعه می گردد گفت: یکی از دستگاه های که مسئول صیانت از حقوق شهروندان می باشد دستگاه قضایی است که بیش از شش هزار دیده بان پیشگیری از  وقوع جرم، متشکل از اقشار مختلف مردم با آن همکاری و در خصوص مراسم چهارشنبه پایان سال وظیفه نظارتی بر عهده دارند و در صورت مشاهده هر گونه بی نظمی و یا نقض قانون مراتب را بصورت الکترونیکی و از طریق نرم افزار نصب شده بر روی گوشی تلفن همراه آنان به مراجع ذیصلاح قضایی اطلاع می دهند.
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به مجازات قانونی کسانیکه مرتکب اخلال در نظم و آسایش عمومی گردند گفت: مجازات این افراد سه ماه تا یکسال حبس و تا 74 ضربه شلاق می باشد و در صورت استفاده  از مواد محترقه و ترقه های غیر مجاز، مجازات این افراد بر اساس قانون مجازات اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز تا 6 ماه حبس است .
وی افزود: چنانچه اقدامات هنجار شکنانه افراد باعث وارد آمدن خسارتی به اموال عمومی و یا خصوصی شود و یا موجب ایراد صدمه بدنی اعم از عمدی یا غیر عمدی به دیگری گردد حسب مورد به قصاص یا پرداخت دیه و یا ارش محکوم می گردند.
 این مقام قضایی اظهار داشت در سال گذشته با همکاری و مشارکت مردم و حضور مقتدرانه ضابطین و مأمورین انتظامی جرائم ارتکابی چهارشنبه پایان سال نسبت به سال قبل از آن به میزان 17/5 درصد( هفده و نیم درصد) کاهش یافته است.
رحمانیان از والدین تقاضا کرد بر رفتار و عملکرد فرزندان خود در چهارشنبه پایان سال نظارت کنند و اجازه استفاده از ترقه های غیر مجاز و غیر استاندارد را ندهند زیرا سالهای گذشته استفاده از این ترقه ها باعث وارد آمدن صدمات فراوان و حتی  نقص عضو  شده اند.
 وی تأکید کرد: چنانچه خانواده ها قصد شادمانی داشته باشند این اقدام را  بصورت محله محور انجام دهند و از رفتار و حرکات خطرناک پرهیز نمایند.
این مقام قضایی از مردم خواست چنانچه مشاهده کردند افرادی به هر نحو مرتکب رفتار خطرناک می شوند مراتب را به پلیس 110 اطلاع و توصیه می شود در شب مذکور حتی المقدور بویژه بانوان، کودکان ، افراد بیمار و سالمند از منزل خود خارج نشوند و با جمع شدن بستگان  دور یکدیگر سنت حسنه صله رحم را بجا بیاورید.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان شعباتی را بصورت ویژه و کشیک در کلیه حوزه های قضایی برقرارکرده تا بمنظور تأمین امنیت مردم به محض وصول گزارش وقوع جرائمی در خصوص افراد ناقض قانون و هنجارشکن ، به جرائم آنان به صورت ویژه و در سریع ترین زمان رسیدگی شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس همچنین هشدار داد وسایل نقلیه ای که در راستای ارتکاب جرم و یا اخلال در نظم و امنیت عمومی به کار گرفته شود تا تعیین تکلیف قانونی توقیف می گردد و افراد قانون شکن با صدور قرارهای تأمین کیفری بازداشت خواهند شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز