رئیس پلیس راه راهور ناجا :

۴۲درصد از تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی است

۱۳۹۸/۰۱/۰۴ - ۱۶:۲۸:۰۱
کد خبر: ۸۲۶۹۵۸
۴۲درصد از تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی است
رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه 42 درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح، ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، گفت: می طلبد رانندگان با آمادگی جسمانی، استراحت کامل و بستن کمربند ایمنی رانندگی کنند تا شاهد حوادث دلخراش در سطح کشور نباشیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سردار "محمد حسین حمیدی" ، با اشاره به افزایش تردد و حجم ترافیک محورهای مواصلاتی استان فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: یکی از علل این اتفاق شرایط خوب آب و هوایی این استان است که مسافران زیادی را از سراسر کشور جذب کرده است.
رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه فارس به عنوان یکی از مهمترین استان های گردشگری کشور هر ساله میزبان مسافران و مهمانان داخلی و خارجی در این ایام می باشد، تصریح کرد: اگر پلیس فارس اقدمات خود را به صورت ویژه انجام دهد یقینا در کاهش تصادفت کشوری تاثیر گذار است.
سردار "حمیدی" با توصیه به رانندگان مبنی بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی، تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و شدت بارش باران ها در روزهای آینده، می طلبد رانندگان ضمن مدیریت سفر، عجله و شتاب را کنار بگذارند و با رفتار خوب ترافیکی و صبر و حوصله، نوروزی پر نشاط را برای خود و دیگران به ارمغان بیاورند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه با بررسی از سامانه های هوشمند، بیش از 96 درصد از شهروندان در این ایام قوانین و مقررات رانندگی را رعایت می کنند، عنوان داشت: پلیس با آن چند درصد رانندگان متخلف که با حرکات مخاطره آمیز جان خود و شهروندان را به خطر می اندازند بدون اغماض، برخورد شدید و قانونی می کند.
وی با بیان اینکه در کل محورهای کشور از ابتدای طرح نوروزی تا کنون افزایش تردد داشته ایم، گفت: در جاده های دو طرفه که رفت و برگشت در کنار هم است، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز بیشترین علل تصادفات را به خود اختصاص می دهد.
رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه محورهای پرتردد بیشترین کشته ها در سطح کشور دارند، خاطر نشان کرد: توصیه ما به شهروندان این است که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.
سردار "حمیدی" با بیان اینکه  از 210 هزار کیلومتر جاده های  فرعی و اصلی کشور، 34 هزار کیلومتر آن که پرترددترین محورها است با دوربین کنترل می شود،  اظهار داشت: حدود 80 هزار کیلومتر راه اصلی پرتردد داریم که نیاز به 7 هزار دوربین جاده ای است تا بتوانیم با قابلیت های مختلف در محورها تغییر رفتار ایجاد کنیم.
این مسئول انتظامی با توجه به اینکه استان فارس به سامانه های مختلف تجهیز شده است، افزود: علی رغم  همه ترددها در این استان، هنوز در حوزه زیر ساخت و آزاد راهی خیلی ضعیف است که این باعث می شود در جاده های دو طرفه تلفات و حوادث بالا برود.
رئیس پلیس راه کشور عنوان داشت: استان فارس روند کاهشی خوبی در تصادفات دارد ولی ما به این کاهش ها قانع نیستیم و هدف ما این است که یک کشته هم در جاده ها نداشته باشیم؛ درست است که این یک آرزو است ولی ما برای رسیدن به آن، برنامه و طرح هایی داریم و مسئولین باید گفته های ما را جدی بگیرند تا به آن برسیم.
وی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد فرمانده انتظامی استان فارس در کاهش تصادفات در سال 97، افزود: ماموران ما در کل کشور بیشتر از ظرفیت و توان خودشان به دور از خانواده، جهاد گونه در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند که این افتخاری بس بزرگ است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز