مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه شیراز:

آمادگی مردم استان فارس در برابر ورود سامانه بارشی

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۷:۰۸:۰۹
کد خبر: ۸۲۷۲۰۴
آمادگی مردم استان فارس در برابر ورود سامانه بارشی
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام برنامه ریزی برای آماده باش در برابر ورود سامانه بارشی جدید به استان فارس، از مردم و مسافران نوروزی نیز خواست تا آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «محمدجواد مرادیان» گفت: با اعلام ورود سامانه بارشی به استان، بیمارستان ها و مراکز درمانی به حالت آماده باش درآمده اند و تدابیر لازم برای پیشگیری از آبگرفتگی نیز صورت گرفته است.
او از ساکنان منازل مستقر در مسیر آب خواست تا نسبت به تخلیه اضطراری، آمادگی لازم را داشته باشند و از چرای دام ها در این مسیرها نیز پرهیز شود.
توصیه دیگر مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه به مسافران بود و از آنان خواست تا از برپا کردن کمپ در مسیرهای نزدیک به آب ها و یا برپا کردن چادر در کنار رودخانه ها خودداری کنند.
دکتر مرادیان با پیش بینی احتمال سرد شدن هوا، از مردم و مسافران خواست تا در منازل و یا محل های استقرار در طول سفر، نسبت به ایمنی وسایل گرمایشی مانند دودکش بخاری، شومینه و پکیج اطمینان یافته و از برخی رفتارهای مخاطره آمیز مانند استفاده از گاز پیک نیک در داخل چادر پرهیز کنند؛ چرا که منازل شخصی ممکن است از لحاظ دودکش و سایر وسایل گرم کننده ایمن نباشند.
او توجه به داغ بودن دودکش را بهترین آزمایش سلامت دودکش عنوان کرد و سرد بودن آن را نشانه خارج نشدن محصولات احتراق و گازهای سمی از دودکش عنوان کرد که باید مورد پیگیری قرار گرفته و رفع نقص شود.
به گفته مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نصب کلاهک مخصوص برای دودکش در پشت بام ها برای جلوگیری از انتشار و برگشت گاز منوکسید در محیط منزل نقش مهمی دارد و باید به یاد داشته باشیم که استفاده از دودکش های آکاردئونی آلومینیومی به علت نبود امکان آب بندی در ابتدا و انتها خطرناک است.
آبی بودن رنگ شعله بخاری و وسایل پخت و پز، پرهیز از مسدود کردن تمامی روزنه های جریان هوا در منزل و به ویژه اتاق خواب در صورت استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری و شومینه و پرهیز از نصب آبگرمکن در حمام و روشن کردن شعله های اجاق گاز در آشپزخانه برای گرم نگه داشتن محیط داخل خانه دیگر توصیه های دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.
او با بیان اینکه مسمومیت با مونوکسیدکربن دارای نشانه هایی مانند ضعف، بیحالی، سردرد و حالت تهوع است، بر ضرورت جدی گرفتن این نشانه ها تاکید کرد و گفت: لازم است نشانه های اولیه گاز گرفتگی را جدی بگیریم و ضمن باز کردن درب و پنجره ها، سیستم گرمایشی را بررسی کنیم و در صورت مشاهده هرگونه نشانه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، به سرعت موضوع به مرکز اورژانس به شماره ۱۱۵ اطلاع داده شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز