رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس:

هنر از ابتدا دوشادوش انقلاب اسلامی حرکت کرده است

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۲:۲۵:۴۰
کد خبر: ۸۳۱۹۱۲
هنر از ابتدا دوشادوش انقلاب اسلامی حرکت کرده است
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: هنر از ابتدا دوشادوش انقلاب اسلامی حرکت کرده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، محمد کرم اللهی با اشاره به نقش شهید اوینی در هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در شاکله هر انقلاب و دگردیسی حوزه فرهنگ و هنر تحت تاثیر می گیرد و این حوزه می تواند آمال و ارزوهای سیاسی و اجتماعی انقلاب مطلوب مردمی را رنگ و شکل دهد.
وی افزود:انقلاب ما افق خویش را حکومت الله قرار داده و آمده بود تا حکومت مستضعفین باشد و اندیشه ها و معارف اسلامی و خدمت به همنوعان آن هم خدمت بی منت و بسط و توسعه عدالت اسلامی را به عنوان اهداف خویش برگزیده بود.
 دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس تصریح کرد: از این منظر حوزه فرهنگ هم درگیر می شد در حوزه فرهنگ، مساله هنر جایگاهی ویژه دارد و اگرچه همه فرهنگ هنر نیست اما تمامیت هنر در دایره فرهنگ جای می گیرد.
وی گفت: فرهنگ انقلاب اسلامی هنر انقلاب اسلامی را هم متولد می کند. دوشادوش شکل گرفتن انقلاب اسلامی هنر انقلاب اسلامی نیز از ابتدا و از همان سال 1342 شکل گرفت.
کرم اللهی ادامه داد:  در حوزه های شعر، تجسمی، نمایش و تا حدودی فیلم هنر همپای انقلاب اسلامی شکل می گیرد و اندک اندک این نهال نوپای سرزمین انقلاب اسلامی را شکل می دهد.
وی گفت: این نهال امروز به درخت تناوری تبدیل شده که ما زیر سایه آن هفته هنر انقلاب اسلامی را جشن می گیریم و یکی از میوه ها و ثمرات آن شخصیت ارزشمند شهید سیدمرتضی اوینی است
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس افزود: شهید سیدمرتضی آوینی نمونه هنرمند متفکر انقلابی بود. آوینی از حدیث نفس گفتن گذشته بود و خویش را فراموش کرده بود نام آوری را رها کرده و گمنامی را برگزیده بود و اینگونه بود که پس از در آغوش کشیدن شاهد شهادت این گمنامی به نام اوری تبدیل شد.
وی در ادامه پیرامون برنامه های این هفته اظهار داشت: بیش از 277 برنامه در سطح استان فارس پیش بینی شده که با استقبال گسترده شهرستان ها قطعا این امار افزایش خواهد یافت.
کرم اللهی ادامه داد: حضور هنرمندان و دبیران ستاد به عنوان سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه، معرفی شهید شاخص سال 98 و دیدار با خانواده شهید و سایر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دستور کار ستاد قرار دارد.
وی گفت: آیین ویژه رونمایی از تازه ترین تولیدات ادبی نویسندگان انقلاب اسلامی استان و تجلیل از چهره های برتر هنر انقلاب اسلامی در سال جاری از دیگر برنامه های امسال ستاد در این هفته خواهد بود.
دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس تصریح کرد: برگزاری نخستین برنامه خاطره گویی ویژه بانوان به عنوان "پگاه خاطره" و برگزاری شب شعر و خاطره نیز از برنامه های است که برای این هفته پیش بینی شده است.
وی در پایان اظهار داشت: جا دارد از همراهی استانداری فارس، فرمانداران شهرستان ها به عنوان روسای ستادهای شهرستانی، روسای ادارت تبلیغات اسلامی به عنوان دبیران ستادها و مسوولین کانون های بسیج هنرمندان به عنوان دبیران اجرایی ستادها صمیمانه قدردانی کنم 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز