رئیس کل دادگستری استان فارس:

دستگاه قضایی چشم امید مردم است

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۲:۲۶:۰۹
کد خبر: ۸۳۱۹۱۶
دستگاه قضایی چشم امید مردم است
رئیس کل دادگستری گفت: امروزدستگاه قضایی چشم امید مردم است و اگرمردم عزیز و بزرگوار ما از نهاد ودستگاهی نا امید شوند به دستگاه قضایی به عنوان ملجأ و پناهگاه خود مراجعه می کنند چرا که مردم به دستگاه قضایی امیدوارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکترعلی القاصی روحیه تلاش و خدمت رسانی قضات و کارکنان دادگستری استان فارس را مثال زدنی و درخورتوجه دانست و تصریح کرد:اگر بخواهیم الگوی خدمت رسانی به مردم و تلاش را مثال بزنیم بدون شک قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان فارس در خدمت رسانی به مردم و احقاق حق جلودارند و امیدواریم در سال جدید نیز همانند گذشته در همه حوزه ها  پاسخگوی نیازهای مرم بوده و در انجام وظایف خطیرخود منشأ خدمت و اثر برای جامعه باشیم.

وی به حادثه تلخ و ناگوار سیلابی که در اولین روزهای سال جدید در شیرازاتفاق افتاد نیز اشاره کرد و گفت: حادثه سیل شیراز کام همه ملت ایران به خصوص مردم استان فارس را تلخ کرد و شاید این حادثه تلخ عمدتاً بر اثرسیلاب نبود و اگر به درستی مدیریت می شد این مصیبت حادث نمی شد و این همه خسارت مالی و جانی برای هموطنان عزیز نداشتیم.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در دردیدار نوروزی با اعضای شورای قضایی استان فارس، قضات و کارکنان دادگستری فارس از برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی با افرادی که نسبت به حقوق مردم و جامعه بی تفاوت هستند و برای جان  و مال مردم اهمیت و ارزشی قائل نیستند خبر داد.
القاصی از تلاش و یاری رساندن مردم شیراز در التیام بخشی به سیل زدگان و مسافران نوروزی تشکر و قدردانی کرد و گفت:  کاری که مردم شیراز در یاری رساندن به سیل زدگان و آسیب دیدگان انجام دادند باید در تاریخ ثبت شود و این همه محبت وهمدلی اثر بسیار مهمی در تاریخ مردم داری و فرهنگ شهر شیراز برجای گذاشت.
وی با اشاره به این که در حادثه سیلاب  شیراز اولین دستگاهی که با جدیت ورود کرد دستگاه قضایی استان فارس بود از صالحی دادستان عمومی و انقلاب شیراز و معاونین وی که از همان ابتدای حادثه سیلاب در دروازه قرآن شیراز حضور مجدانه و فعال داشتند تشکر و قدردانی کرد و گفت: دادستان عمومی و انقلاب شیراز از همان ابتدا ورود کردند و ازتمامی نهادها خواسته شد تا به میدان آیند وتلاش و پیگیری های مجموعه قضایی استان فارس سبب گردید تا مسئولان سایر دستگاه ها ورود کنند.
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه از قضات وسایر مسئولان قضایی خواست تا قصور و کوتاهی سایر دستگاه ها پیگیری شود و در سال جدید به این مقوله مهم ورود کرده و مطالبه کنند و با دلسوزی قضات و کارکنان مجموعه قضایی بتوانیم رضایت خداوند متعال و مردم را فراهم کنیم.
القاصی در دیدار نوروزی خود با قضات و کارکنان دادگستری استان فارس  به شعار سا ل1398  از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: امسال نیز رهبرفرزانه انقلاب بر اتکاء و استفاده از ظرفیت های خود، توسعه و رونق تولید داخلی را به نام سال((رونق تولید)) نامگذاری نمودند و باید تمام توانمندی ها در این مسیر بیاید تا بخشی از گرفتاری ها،فشارها و مشکلات اقتصادی مردم کاسته شود.
وی تصریح کرد: همه کسانی که مسئولیت دارند باید تمام ظرفیت و توان خود را معطوف شعار سال کنند و دستگاه قضایی نیز در این زمینه می تواند بسیار تأثیرگذار باشد و امنیت فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران را در همه ابعاد تأمین کند.
رئیس شورای قضایی استان فارس درادامه به سایر اقدامات دستگاه قضایی در راستای شعارسال اشاره کرد و گفت: برخورد با مفسدین اقتصادی که در این موقعیت اقتصادی به معیشت مردم رحم نمی کنند؛ دستگاه قضایی قطعاً با جدیت و قاطعیت ورود می کند و تمام قضات و کارکنان باید برخورد با فساد، قاچاق و مفسدین اقتصادی که در این فضای غبار آلود به معیشت مردم دست درازی می کنند را مد نظر قرار دهند و امروز دستگاه قضایی باید مطالبه گر باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز