مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

اهالی شعر و قلم شایسته قدردانی و تکریم هستند

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۵:۰۵:۳۳
کد خبر: ۸۳۳۴۷۷
اهالی شعر و قلم شایسته قدردانی و تکریم هستند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشستی که با صدرا ذوالریاستین شاعر و نویسنده معاصر شهر ادب پرور شیراز داشت؛ معرفی و قدردانی از سال ها زحمات و تلاش های بزرگان و ادیبان و اهالی فرهنگی همچون این شاعر اهل علم و ادب را وظیفه تمامی فعالان و مسولان حوزه فرهنگ دانست.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس؛ صابر سهرابی اظهارداشت: فروتنی در رفتار و برجستگی آثار این شاعر و نویسنده نام آشنا دو ویژگی است که هم در رفتار فردی و هم در آثار او قابل مشاهده است.
وی  با تجلیل از شخصیت صدرا ذوالریاستین روح حماسی اشعار صدرا را ستود و بیان داشت: نتایج افکار و علایق و عواطف یک ملت که در طی قرن ها تنها برای بیان عظمت و نبوغ آن قوم به وجود آمده است در شعر صدرا موج می زند و ما را بر این می دارد تا بدانیم که شعر صدرا سرشار از یاد جنگ ها، پهلوانی ها، جان فشانی ها و در عین حال لبریز از آثار تمدن و مظاهر روح و فکر مردم یک کشور است که همراه با غزل و حماسه ارائه می شود .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: هر چقدر تلاش کنیم تا از اهالی فرهنگ؛ ادب و هنر و فعالیت های آنها بگوییم، اما اندوخته سالها تجربه و دانشی که کسب کرده اند؛ قابل وصف و بیان نیست و قدر و منزلت بی وقفه ای که در حوزه ادبیات داشته اند؛ با این چند جمله ادا نمی شود.
صدرا ذوالریاستین شاعر و نویسنده معاصر تا کنون آثاری مشتمل بر ١٥ کتاب و حدوداً ٥ هزار مقاله مطبوعاتی به چاپ رسانده است. این ادیب پیشکسوت که زاده ١٣١٥در شیراز است و مردی در تاریکی روحش، شراب تلخ، غزلواره؛ شاید غزل و یاغی از آثار اوست، نیز در این دیدار به شرح زندگی و آثار خود پرداخت و همانگونه که می گوید: بعد از سال ۵۷ و به دنبال بازنشستگی دفترهای تازه‌ای را روانه بازار کتاب کرد. تالیفات ایشان تا کنون مشتمل بر ۱۵ کتاب و حدوداً ۵۰۰۰ مقاله است که در نشریات مختلف به چاپ شده‌ است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز