رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس:

صلح و سازش پرونده قتل پس از ۶ سال

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۱:۴۵:۱۶
کد خبر: ۸۳۶۹۲۵
صلح و سازش پرونده قتل پس از ۶ سال
همزمان با اعیاد شعبانیه با تلاش مقامات قضایی،امام جمعه ، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری خیرین محلی پرونده قتلی که 6 سال قبل در مرودشت به وقوع پیوسته بود با رضایت اولیاء دم به صلح و سازش ختم گردید.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،حجت الاسلام والمسلمین سید عبد المهدی موسوی معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: حدود6 سال قبل ،درگیری خانوادگی بین  دو جوان،منجر به قتل یکی از طرفین دعوا گردید که با شکایت اولیاء دم پرونده پس از رسیدگی های قانونی منجر به صدور حکم قصاص از سوی مرجع قضایی و قطعیت حکم قصاص گردید.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی با قدردانی از خانواده اولیای دم  افزود : خداوند در آیاتی از جمله  آیه 34 سوره فصلت، برتری عفو وگذشت ، نسبت به بدیها و برخورد کریمانه و اغماض از آزار و اذیت دیگران را مورد تاکید قرار می دهد و حتی در آیه 60 سوره حج به مسلمانان مورد ستم واقع شده ، در مورد عفو و گذشت به آنها توصیه می کند تا برتری عفو را نسبت به مجازات عقوبت مورد تاکید قرار دهند.
وی ادامه داد اگر انسان بخواهد دیگران را به اسلام دعوت کند باید مشکلات و مصیبت هایی را که از سوی دیگران می رسد تحمل کند و با صبر و حلم وشکیبایی و بردباری اجازه دهد تا دیگران با روحیه احسانی و اخلاق کریمانه آشنا شوند.
معاون قضایی  رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته با اخذ رضایت  از اولیای دم تعداد 39 فقره قتل در استان فارس به مصالحه ختم شده است گفت: اگر فرهنگ صلح و سازش  و گذشت در جامعه نهادینه شود شاهد کاهش تعداد پرونده های قتل و سایر جرایم و مرافعات  خواهیم  بود.
رئیس شوراهای حل اختلاف تصریح کرد : تحقق این اقدام در کنار دیگر پرونده های مصالحه از مهم ترین دستاوردهای این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان است .
حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند،همچنین مسئولین محلی بویژه امام جمعه شهرستان،رئیس دادگستری مرودشت و خیرین تقدیر و قدردانی نمود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز