تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع):

خدمت به مردم، سرآمد عبادات است

۱۳۹۸/۰۲/۰۶ - ۱۸:۱۹:۳۸
کد خبر: ۸۳۸۶۳۹
خدمت به مردم، سرآمد عبادات است
تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه لباس هلال احمر نیز مانند لباس روحانیت، مقدس است، عنوان کردند: قداستش از این باب است که در واقع لباس خدمت به مردم است که سرآمد عبادات است و از حضرت موسی بن جعفر علیه السلام نقل است: خداوند متعال بندگانی را در زمین دارد که اینها برای انجام نیازهای مردم می شتابند و در روز قیامت اینها در امن و امان هستند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، آیت اللهسیّد علی اصغر دستغیب در دیدار مهندس حسین درویشی مدیرعامل و جمعی از مسئولان جمعیت هلال احمر استان فارس با بیان اینکه بی تردید یکی از نقش های مهم و عمده در نظام مقدس جمهوری اسلامی، جمعیت هلال احمر است، اظهار کرد: این برای همه طبقات مردم در هر سن و سالی قابل درک است و همه می‌دانند که هلال احمر، پشتوانه ای برای روز مباداست.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: روزی که مردم در شرایط سختی قرار می‌گیرند و نیازمند به وسایل و اسبابی هستند که بتواند آنها را از خطرها و آسیب‌ها مصون بدارد، بی تردید همه در آن شرایط چشم به عالم ملکوت و عنایات ربانی می‌دوزند الا اینکه خداوند متعال هم در آن شرایط اسباب و وسایل امتحان بندگانش را طبق سنت خودش پهن کرده باشد، یعنی آن حوادثی که در هر صورت پیش می‌آید برای همه امتحان است و همه نسبت به یکدیگر امتحان می شوند، در نتیجه هم برای آنهایی که خوب به مسئولیت و وظایفشان عمل می‌کنند، ترقی و تعالی معنوی و بهره ای‌ست که از حیات دنیوی می گیرند و برای آخرتشان ذخیره می شود، ضمن اینکه در همین دنیا هم خداوند برایشان حیات طیبه عنایت می‌کند.
وی با بیان اینکه ما در همین زندگی دنیوی هم به محبت های الهی و الطاف خداوندی نیازمند هستیم تصریح کرد: عطیه های خدا مشروط است و خود شما می دانید در این حوادث اخیر سیل پیشاپیش همه هلال احمر به عنوان یک نهاد مسئول و مورد اعتماد مردم خوب درخشید و کسانی که سوال می کردند ما اگر کمک‌هایی داشته باشیم چگونه اقدام کنیم، بی‌تردید مخاطبشان هر که بود، اول نامی که می آورد هلال احمر بود، هلال احمر به هر حال مورد اعتماد مردم است. البته بعضی نهادها و مراکز دیگر هم در امدادرسانی سهیم بودند، کما اینکه در همه جریانات و حوادث، همه می بایست دست به دست هم دهند، بعضی تشکل‌های مردمی حتی با منابع محدود، اما همه با هم برای امداد و نجات همراهی می‌کردند، همه این ها سعی شان مشکور است ولکن آن مرکزی که حقیقتا مردم چشمداشت دارند در این قضایا که در خط مقدم امداد و نجات قرار بگیرد، هلال احمر است.
دستغیب خطاب به مدیرکل هلال احمر استان فارس عنوان کرد: با تجربیاتی که جنابعالی در استان‌های دیگر در مسئولیت های قبلی داشتید قطعاً می توانید نواقص موجود را در مدت کوتاهی برطرف کنید و یک مدیریت لایق و جامع این است که فقط موقعیت حال را در نظر نگیرد بلکه درک شرایط آینده را مد نظر داشته باشد و دور اندیشی، کار بسیار ارزشمندی است. به هر حال شکی نیست در حوادث اخیر، عامه مردم و مسئولان، با الهام از منویات و فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باهمدلی از همه امکانات موجود استفاده کردند و حضور پیدا کردند .
رئیس هیات امنای مجمع خیرین سلامت فارس با ابراز امیدواری از اینکه تجهیزات مورد نیاز برای هلال احمر استان فارس نیز تامین شود، گفت: من مطمئنم که مردم هم همراهی می کنند و مسئولین محترم نظام هم به اهمیت این موضوع واقفند و ان‌شاءالله این کار انجام بگیرد و تجهیزات و امکاناتی که لازم است فراهم شود.
وی ضمن تشکر از مجاهدت های هلال احمر برای رسیدگی به مسائل مردم، اظهار کرد: از همکاران شما هم تشکر می کنیم؛ جناب آقای حسین مذنب یک دوره بسیار حساسی را در این آستان مقدس به عنوان معاون اماکن و خدمات زائرین خدمت کردند و ما از ایشان ممنون و متشکریم، در ساماندهی بخش اماکن و خدام این آستان مقدس اعم از رسمی و افتخاری بسیار موفق بودند و ایشان چهره آشنا و خوش سابقه‌ای هستند و در برنامه های مذهبی و فرهنگی شهر نیز حضور فعال دارند. امیدواریم ایشان در هلال احمر هم یک عضو و بازوی خوبی برای جنابعالی باشند، به هر حال به همه کسانی که با صدق و اخلاص در جمعیت هلال احمر خدمت می کنند افتخار می‌کنیم و امیدواریم خداوند متعال همه را ماجور بدارد و گام‌هایی که برداشتند مقدمه ای بر توفیقات بیشتر آنها قرار دهد.
مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز با بیان اینکه لباس هلال احمر نیز مانند لباس روحانیت، مقدس است، عنوان کرد: قداستش از این باب است که در واقع لباس خدمت به مردم است که سرآمد عبادات است و از حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام نقل است: خداوند متعال بندگانی را در زمین دارد که اینها برای انجام نیازهای مردم می شتابند و در روز قیامت اینها در امن و امان هستند.
او بیان کرد: شما ملاحظه کنید مثل حادثه سیلی که اخیراً واقع شد یا سایر حوادث طبیعی واقعاً دیگر مردم در یک مقطعی احساس امنیت نمی‌کنند و حالت دلهره و دغدغه دارند، اما عزیزانی که در هلال احمر آماده و مهیا برای خدمتند، خودشان را می‌رسانند و مردم را در جایگاه امن قرار می‌دهند و شرایط را برای مردم امن می‌کنند، بی تردید خداوند اینها را در روز قیامت در جای امنی قرار می‌دهد و آن، جایی جز بهشت اهل ایمان و صالحین نیست که آنجا همه در امن و امانند. امیدواریم ان‌شاء‌الله همه ما جزء خدمتگزاران واقعی برای مردم بوده باشیم و قطعا خداوند هم اجر محسنین را ضایع نمی‌کند.
وی خطاب به مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: اینکه شما از شجره روحانیت هستید خیلی زید بر سایر امتیازات است، به قول امام(ره)، آخوند یعنی اسلام و اینهایی که با روحانیت و به تعبیری با آخوندها به شدت حساسند و به عناوین مختلف در صدد لطمه زدن هستند و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی است، دلیلش این است که با اسلام مخالفند.
دستغیب تصریح کرد: بعضی ظاهراً می‌گویند ما مسلمان و معتقدیم و در زیارتگاه‌ها هم می‌روند اما چشم دیدن روحانیت و علما را ندارند، هر مشکلی در زندگیشان پیش می‌آید به الهام شیاطین می‌گویند زیر سر اینهاست، اما اینها نمی دانند که همین روحانیت در دوران طاغوت در کنار مردم بود و در انقلاب و بعد از آن در این چهل سال چه کشید، حالا ممکن است در هر لباسی هم بالاخره ولو مقدس ترین لباس، پناه بر خدا افرادی هم باشند که اینها لایق و شایسته نباشند یا در یک مزرعه ای در یک زمین حاصلخیزی گیاه هرزی هم آنجا رویش پیدا می‌کند.
در ابتدای این دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به اینکه این استان کمبودهایی دارد که من دارم از دید امدادی پیگیری می‌کنم، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم دو یا سه کار اساسی در استان فارس انجام دهیم واقعا هلال احمر استان فارس و در مجموع خود استان برای پاسخگویی به حوادث دگرگون می‌شود؛ استان فارس یک استان برخوردار است و خیلی هم مطرح است، مثلا استان خوزستان که بحث آب گرفتگی ها پیش آمد کلاً در استان خوزستان چهار بخش مشکل داشت، که از این ۴ بخش دو بخش را به استان فارس دادند و یک بخش را به استان تهران دادند و یک بخش دیگر را به استان البرز و کرمان به اتفاق هم دادند و این توانمندی استان فارس را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: ما اعلام آمادگی کردیم و به خوبی پاسخگو بودیم فرماندار شوشتر هم برای همه بچه‌ها تقدیرنامه فرستادند و کار را که دست گرفته بودند همه راضی بودند ولی متاسفانه استان فارس با این جایگاه، الآن یک مرکز پاسخگویی عملیات ندارد، مرکزی که چند انبار داشته باشد، در کنارش هلیکوپتر بتواند بنشیند و بارگیری کند و به جاهای صعب العبور ببرد. در حال حاضر هلیکوپتر استان فارس در فرودگاه است و خلبانش در هلال احمر مستقر است و این جور در نمی‌آید و سرعت عمل اصلا بالا نیست، باید مرکزی باشد که همه اینها در کنار هم باشند و سگ‌های تجسس نیز همانجا باشند و مرکز ارتباطات رادیویی همان جا باشد، انبارها و اینها همه کنار هم باشند و این یک مشکلی است که من با استاندار محترم و معاون عمرانی صحبت کردم، دنبال زمین هستیم که انشاالله بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم، که این کار خیلی مهمی برای استان است.
مهندس حسین درویشی با بیان اینکه یکی دیگر از نیازها، اردوگاه فرهنگی، امدادی و آموزشی است که باز در استان فارس وجود ندارد، عنوان کرد: اگر ما بخواهیم ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از اعضای داوطلب را ببریم به جایی و آموزش بدهیم و حالت تفریحی هم داشته باشد باید از اردوگاه اصفهان یا کرمان استفاده کنیم در صورتی که استان فارس استانی است که باید از استان یاسوج، بوشهر یا هرمزگان بیایند و از اینجا استفاده کنند ولی متاسفانه ما خودمان هم سراغ دیگران می رویم در صورتی که خیلی از سازمان‌ها، چنین امکاناتی را دارند مثلا کمیته امداد یک اردوگاهی در بلوار جمهوری دارد یا آموزش و پرورش و جاهای دیگر. این یک کمبود اساسی برای هلال احمر است چون افراد داوطلب خیلی زیادی با هلال احمر سر و کار دارند، مخصوصاً جوانان می توانند در این اردوها کارهای فرهنگی انجام دهند ولی متاسفانه به دلیل عدم جای کافی ما شاید بتوانیم ۵۰ نفر را به جایی ببریم و آموزش بدهیم ولی نمی توانیم تعداد زیادی را آموزش دهیم.
وی با اشاره به اینکه برای طرح نوروزی باید هزار نفر را آموزش می‌دادیم و بازآموزی می‌گذاشتیم، گفت: مجبور شدیم اینها را در ۵ شهرستان پخش کنیم و نمی‌توانیم یک جا چنین کاری انجام دهیم، اینها از کمبودهای اساسی است به اضافه ساختمان مرکزی هلال احمر در خیابان زند، که آن هم مغفول واقع شده است. ما این برنامه ها را برای درازمدت پیش‌بینی کردیم که اگر اینها صورت بگیرد کمک خیلی بزرگی به استان فارس شده است.
نظر شما