فرماندار ویژه لارستان :

ایجاد واحد تولیدی در راستای اشتغال باید اجرایی شود

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۹:۲۵:۵۵
کد خبر: ۸۳۹۶۹۹
ایجاد واحد تولیدی در راستای اشتغال باید اجرایی شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: ایجاد یک واحد یا چند واحد تولیدی در شهرستان با اشتغال حداقل ۲۰۰ نفر باید پیگیری و اجرایی شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس؛ جلیل حسنی در جلسه شورای اشتغال شهرستان در سخنانی با بیان اینکه می‌بایست تعاونیها در موضوع ایجاد اشتغال فعال تر عمل نمایند؛ افزود: در این خصوص دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس جهت ایجاد اشتغال تا سقف 10 میلیارد ریال وام اشتغالزایی پرداخت می‌کند که تعاونی‌ها می‌توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.
وی ادامه داد: اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان نشستی را در راستای ایجاد اشتغال و تولید با تعدادی از ادارات و دانشگاه های شهرستان بصورت تخصصی برگزار نماید و در این خصوص  از تمامی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی حمایت و به صورت مستمر جلسات خود را برگزار نماید.
 فرماندار ویژه لارستان افزود: امروز تنها راه مبارزه با تحریم های ظالمانه دشمنان ایجاد اشتغال و رونق تولید است؛ لذا همه دستگاه‌های شهرستان در راستای ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی داشته باشند و دستگاه‌های ذیربط که به صورت تخصصی متولی امر اشتغال هستند این قضیه را جدی بگیرند و اولویت کاری خود را اشتغال و رونق تولید قرار دهند.
حسنی خاطر نشان کرد: موضوع اشتغال یک موضوع جدی است و محدود به این جلسه و جلسه بعد نمی شود، بلکه بایستی در طول شبانه روز و حتی در خارج از ساعات اداری نیز همه در راستای ایجاد اشتغال تلاش کنند.
 معاون استاندار فارس با بیان این که بخش خصوصی نیز بایستی در راستای ایجاد اشتغال وارد عمل شوند؛ بیان کرد: همه مردم و مسئولین پای کار باشند و سیاست  کاری خود را ایجاد اشتغال قلمداد کنند.
 وی اضافه کرد: یکی از زیر بناهای اصلی اقتصاد مقاومتی در این برهه از زمان، رونق تولید و ایجاد اشتغال است و در این خصوص بایستی تولیدات خود را صد در صد درون زا نماییم تا رونق تولید در کشور رشد و توسعه یابد.
نمانده عالی دولت در لارستان تاکید کرد: اشتغال با یک یا چند جلسه ی صرف و حرف به دست نمی آید، بلکه بایستی همه برای این مهم دل بسوزانند و عملاً به اشتغال و تولید کمک نمایند.
 حسنی با اشاره به اینکه در ایجاد اشتغال این شهرستان رتبه دوم استانی را بدست آورده است ؛ گفت: نرخ بیکاری در شهرستان به ۶ و نیم درصد رسیده است که به گفته کارشناسان، لارستان از جایگاه قابل قبولی برخوردار است، اما این باعث نشود که موضوع اشتغال را رها کنیم، بلکه بایستی این مهم ادامه داشته باشد.
وی اظهار داشت: ما لزوما باید سیاست‌های استان در موضوع اشتغال را متناسب با وضعیت شهرستان اجرایی نماییم. یعنی این که تداوم یک نفر اشتغال در هر واحد تولیدی یا خدماتی باید ادامه داشته باشد و در این راستا روسای ادارات مربوطه به خصوص صنعت معدن تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هیات امنای شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی، جلسات مستمری را برگزار و در ازاء ارائه بسته های تشویقی، سقف اشتغال را بالا ببرند.
فرماندار ویژه لارستان همچنین به راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید تا سقف حداقل ۲۰۰ نفر اشتغالزایی اشاره و تاکید کرد: امیدواریم با همت مسئولان و همراهی کارآفرینان و تولیدکنندگان بتوانیم چنین واحدهایی را در سال جدید راه اندازی نماییم.
حسنی در پایان متذکر شد: شورای اشتغال شهرستان از پتانسیل اساتید دانشگاهی در موضوع ایجاد اشتغال استفاده نماید.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز