استاندار فارس:

مجموعه های کارگری چرخ اقتصاد را به گردش در آورده اند

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۹:۳۲:۰۵
کد خبر: ۸۳۹۷۱۹
مجموعه های کارگری چرخ اقتصاد را به گردش در آورده اند
استاندار فارس گفت: مجموعه های کارگری چرخ اقتصاد استان را به گردش درآورده اند و توسعه استان مرهون تلاش کارگران در بخش های مختلف است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت اله رحیمی اظهارداشت: بیشترین تکریم باید از کارگران صورت گیرد که به دنبال نان حلال کارگری برای خود و خانواده شان هستند. 
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که  کارگر، کارفرما و دولت در یک قایق نشسته اند، افزود: به عنوان کسی از خانواده کارگری هستم به جامعه کارگری استان فارس افتخار می کنم.
وی با بیان این که تلاش برای حفظ وضع موجود، شناسایی وضعیت مطلوب و تلاش برای رفع موانع تحقق وضع مطلوب در دستور کار مدیریت ارشد استان فارس بوده است، ادامه داد: تلاش کردیم با سرمایه گذاری جدید و اخذ تسهیلات بتوانیم مشکل کارگاه های تولیدی را رفع کنیم. 
استاندار فارس افزود: تلاش برای ایجاد بسترهای جدید سرمایه گذاری و رفع مشکلات اداری سرمایه گذاران از دیگر رویکردهای استان برای جذب سرمایه گذاری بوده است.
دکتر رحیمی با بیان این که بسیاری از بنگاه های اقتصادی این امکان را دارند که یک نفر را به مجموعه خود اضافه کنند، ادامه داد: در این ارتباط تلاش می کنیم مشکلاتی مانند تسهیلات، بیمه تامین اجتماعی و سوبسیدهای دولتی و سایر هزینه ها را رفع کنیم که این سیاست در دو ماه پایانی سال 97 موجب حرکت خوبی در زمینه ایجاد اشتغال شد.  
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که برای حذف بروکراسی سخت و طولانی اداری از پیش پای سرمایه گذاران، طرح مجوزهای بدون نام در این استان اجرا شده است، اظهارداشت: در این طرح همه فرایند پیگیری تا رسیدن به جواز تاسیس توسط خود بدنه دولت انجام می گیرد و سرمایه گذار صرفا تعهد سرمایه گذاری را می پذیرد. 
وی با بیان این که در طرح مجوزهای بدون نام، شفاف سازی خوبی در فرایند اداری صورت می گیرد، افزود: تاکنون 65 طرح در حوزه کشاورزی آماده شده است و در زمینه صنعت نیز این موضوع در دستور کار قرار دارد.
استاندار فارس با اشاره به این که کسب و کارهای جدید نیز مورد توجه مدیریت ارشد استان بوده است، گفت:  تفاهم نامه کارخانه نوآوری در فارس با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شده است که می تواند برای نیروی های تحصیل کرده شرایط اشتغال را فراهم کند.
دکتر رحیمی افزود: از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد پارک شرکت های دیجیتال را پیگیری کرده ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که در چهارسال گذشته نرخ بیکاری در این استان کاهش خوبی پیدا کرده است، افزود: نرخ بیکاری استان فارس از متوسط کشور که بیش از 12 درصد است کمتر می باشد. وی با اشاره به این که برای ورود بانک ها برای حمایت از واحدهای تولیدی تلاش خوبی در استان فارس صورت گرفته است، اظهارداشت: واحدهایی که به دلیل تفاوت نرخ ارز در زمینه تامین سرمایه مورد نیاز خود با مشکل مواجه شدند و همچنین واحدهایی که نیازمند سرمایه در گردش بودند مورد توجه قرار گرفتند؛ در این زمینه بانک ها را دعوت به همکاری کردیم و جلساتی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ استان با مدیران عامل بانک ها داشتیم که اشتغال قابل توجهی را به دنبال خواهند داشت.
استاندار فارس با بیان این که در پروژه های عمرانی، فرصت های شغلی زیادی برای کارگران ایجاد می شود، گفت: اخیرا مشکلاتی در زمینه تامین اعتبارات آزاد راه شیراز به اصفهان ایجاد شده بود که با رایزنی های صورت گرفته نقدینگی خوبی به این پروژه تزریق شده است و اشتغال خوبی را ایجاد کرده است.
دکتر رحیمی با اشاره به این که در دولت تدبیر و امید فعالیت های خوبی برای خدمت به مردم صورت گرفته است به طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: هزینه پرداختی مردم در این طرح از 30 به 5 درصد کاهش یافت.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به تحریم های اقتصادی دشمنان بر علیه ایران، گفت: باید هزینه پافشاری بر اصول، چارچوب ها، ارزش های عالی و شعارهای اساسی خود را بپذیریم و نباید همه هزینه بر گردن یک گروه باشد.
وی با بیان این که جامعه کارگری شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: جامعه کارگری در شرایط سخت تحریم حامی مردم است و همین که چرخ صنعت و اقتصاد را به گردش در می آورند و سختی ها را تحمل می کنند نشانه همراهی و فداکاری آن ها است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز