مدیر کل ورزش و جوانان فارس :

تلاش دولت برای رهایی ورزش روستایی از مهجوریت ثمر بخش بوده است

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۶:۰۶:۴۷
کد خبر: ۸۴۳۳۲۳
تلاش دولت برای رهایی ورزش روستایی از مهجوریت ثمر بخش بوده است
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: تلاش دولت برای رهایی ورزش روستایی از مهجوریت ثمر بخش بوده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، حیدر علی کامیاب که در مراسم کلنگ زنی زمین چمن مینی فوتبال دهستان خبریزاز توابع شهرستان ارسنجان سخن می گفت،با اشاره به بافت جمعیتی استان فارس افزود:بخش عمده ای از شهروندان این استان را روستائیان و عشایر تشکیل داده اند از این رو نمی توان این جمعیت را در معادلات ورزش و جوانان نادیده گرفت.
وی هزینه کرد در ورزش را سرمایه گذاری در سلامت مردم قلمداد کرد و افزود: اگرامروز از ورزش حرف می زنیم از صنعتی سخن می گوییم که همه کشورهای توسعه یافته دنیا برای گسترش آن در تمام نقاط کشورشان برنامه مدون دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه ورزش عامل اتحاد،همبستگی، انسجام و افزایش غرور ملی است گفت:در توصیف سرمایه اجتماعی حاصل از ورزش همین بس که با حضور نماینده کشورمان در یک مسابقه بین المللی جمعیت زیادی نتیجه آن مسابقه را از راههای مختلف دنبال می کنند.
کامیاب نتیجه برنامه محور بودن و توسعه زیر ساخت های ورزش استان طی 4 سال گذشته را خروج شهرهای فارس از لیست شهرهای کم تحرک وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: این اتفاق در حالی به وقوع پیوسته است که در سال 92 سه شهر از استان فارس در فهرست 10 شهر نخست کم تحرک کشور حضور داشتند.
دبیرشورای عالی ورزش استان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به دردست ساخت بودن 5زمین چمن مصنوعی و دو سالن ورزشی در روستا های ارسنجان گفت:در کنار توسعه ورزش همگانی که منجر به کشف استعدادها در رشته های مختلف می شود،معتقدیم که در ورزش روستایی ارزشهای فرهنگی کشورمان تجلی پیدا می کند ومی توانیم این ارزش ها را در قالب ورزشهای سنتی به نوعی احیا کنیم تا به نسل آینده و حتی عرصه بین الملل معرفی کنیم.
کامیاب توسعه ورزش روستایی را یکی از بهترین راهبردهایی دانست که میتواند در کاهش آسیب‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مؤثر باشد و با انتقاد از رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان که استخر سرپوشیده این شهر را تاکنون افتتاح نکرده است گفت:اگر می دانستیم اراده ای برای اتمام و به بهره برداری رساندن این پروژه وجود ندارد،خودمان یک استخر در این شهر احداث می کردیم!
وی با بیان اینکه پرداختن به فعالیت های ورزشی مطلوب می تواند احساس آرامش، شادابی و امید به زندگی را در بین اقشار روستایی افزایش ‌دهد،افزود: این حق روستائیان و عشایر است که از امکانات مناسب ورزشی تفریحی برخوردارشوند.
گفتنی است در سفر یک روزه مدیرکل ورزش وجوانان فارس به شهرستان ارسنجان ضمن کلنگ زنی زمین مینی فوتبال دهستان خبریز،از چندین پروژه ورزش در دست ساخت نظیر سالن چمن منظوره در قدم گاه و حسین آباد نیز بازدید به عمل آمد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز