مدیر دفتر بازرسی توزیع نیروی برق شیراز:

بخشی از زیان‌های وارده به مشترکین به دلیل ناآگاهی از قوانین و مقررات است

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۰۸:۲۴:۲۰
کد خبر: ۸۴۳۹۳۲
بخشی از زیان‌های وارده به مشترکین به دلیل ناآگاهی  از قوانین و مقررات است
مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعتقاد دارد که بخش قابل توجهی از زیانهای وارده به مشترکین برق، به دلیل ناآگاهی نسبت به قوانین و مقررات است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس سعید موثقی گفت: ناآگاهی و نداشتن اطلاعات دقیق و صحیح از مسائل قانونی اداره‌های خدمات رسان نظیر برق، سالانه خسارتهای فراوان مالی و جانی را به همراه داشته و دارد.
وی خاطرنشان کرد: قوانین و دستورالعمل‌ها در مورد شیوه دریافت انشعاب، اعمال هرگونه تغییر کمی و کیفی در انشعاب و شیوه عمل هنگام انجام معاملات مختلف و البته انجام اقدامات فنی بر روی شبکه داخلی برق واحدهای مختلف تجاری، خدماتی و مسکونی، شفاف بوده و در دسترس همه مشترکان قرار دارد. و مشترکین و شهروندان گرامی با مراجعه به پرتال این شرکت به آدرس www.shirazedc.co.ir می توانند در زمینه های مختلف اطلاعات لازم را کسب نمایند.
موثقی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم که امکان دارد موجب وارد شدن خسارت‌هایی به مشترکان شود، تغییر خودسرانه در قدرت خریداری شده برق توسط مشترکان است.
وی با اشاره به خطرها و خسارت‌های احتمالی تعویض خودسرانه کلیدهای منصوبه اشتراک برق توسط مشترکان، گفت: مشترکین برق در صورت نیاز به تغییر قدرت آمپراژ برق منصوبه باید درخواست استانداردسازی و افزایش قدرت قراردادی خود مطابق مقررات و آیین‌نامه تکمیلی تعرفه‌های برق ارائه دهد.
موثقی با بیان اینکه آمپراژ برق انشعاب واگذار شده به مشترک در قبض برق قید شده است، گفت: بر این اساس، اقدام مشترکین در استفاده از کلید یا فیوز با آمپراژ بیش از قدرت خریداری شده، مغایر با مفاد آئین نامه تکمیلی تعرفه‌های برق بوده و دستکاری در لوازم اندازه‌گیری محسوب می‌شود.
مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری توزیع برق شیراز ادامه داد: در صورت عدم توجه مشترکان به این موضوع و همچنین افزایش مصرف برق بیش از استانداردهای تعیین شده، مسئولیت خسارات وارد شده به شبکه و تاسیسات عمومی بر عهده مشترک خواهد بود و مطابق مقرارت با متخلف برخورد خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز