معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

هشدار توزیع برق شیراز به مشترکان پرمصرف

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۹:۳۸:۴۵
کد خبر: ۸۵۵۱۴۱
هشدار توزیع برق شیراز به مشترکان پرمصرف
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز به مشترکین پرمصرف هشدار داد که از ابتدای خردادماه، حداقل ۱۶ درصد به هزینه برق مصرفی آنها اضافه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس  ، حسین صالحی در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به سیاستهای تشویقی شرکت توانیر، مشترکان کم مصرف در ایام پیک بار، ابتدای خرداد تا انتهای شهریورماه، تشویق خواهند شد و هزینه برق مصرفی مشترکین پرمصرف نیز افزایشی ۱۶ درصدی خواهد داشت.
صالحی با اشاره به افزایش هفت درصدی تعرفه برق تمام مشترکان از ابتدای اردیبهشت امسال، اضافه کرد: هزینه برق مصرفی مشترکان پرمصرف خانگی نیز از ابتدای خردادماه ۱۶ درصد افزایش خواهد یافت.
وی در خصوص الگوی تعیین شده از سوی توانیر برای شناسایی مشترکان پرمصرف در مناطق عادی، گفت: براساس اعلام توانیر، مشترکانی که از ابتدای خرداد تا انتهای شهریور ماهیانه بیش از ۳۰۰ کیلووات و در سایر ماه های سال بیش از ۲۰۰ کیلووات برق مصرف کنند، پرمصرف تشخیص داده خواهند شد.
صالحی با تصریح اینکه افزایش هزینه تعرفه برق مشترکان پرمصرف خانگی با افزایش انگیزه برای اصلاح مدل مصرف مشترکان پرمصرف پیش بینی و اعمال شده است، افزود: در ایام تابستان ۲۳ درصد به تعرفه برق مشترکان پرمصرف خانگی اضافه می شود.
صالحی با اشاره به اینکه از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک موجود در محدوده توزیع برق شیراز، نزدیک به ۸۲ درصد آنها خانگی می باشند، گفت: مشترکین برق خانگی به دو گروه تقسیم می شوند؛ یک گروه شامل مشترکانی است که زیر الگو یا مطابق الگو، مصرف می کنند و یک گروه که بیش از الگوی مصرف از برق استفاده می کنند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد از کل مشترکان خانگی در دسته بندی، میزان مصرفی مطابق یا کمتر از الگوی مصرف دارند، گفت: تنها ۲۸ درصد از مشترکان این شرکت بیش از الگوی مصرف برق استفاده می کنند.
 صالحی گفت: مشترکان پرمصرف که مصرف ماهانه آنها زیر الگوی مصرف باشد و همچنین در دوره زمانی خرداد تا شهریور در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مصرف خود را کاهش دهند مشمول تخفیف بهای برق با عنوان مصرف کاهش یافته معادل نرخ اولین پله مصرفی به ازای هر کیلوواتساعت در آن منطقه خواهند شد.
معاون توزیع نیروی برق شیراز با ارائه توصیه‌هایی برای مدیریت مصرف برق، گفت: با بکارگیری روش‌های بسیار ساده می‌توان بدون کاهش سطح رفاه خانوار تا ۳۰ درصد در مصرف برق به ویژه ساعات اوج مصرف صرفه‌جویی و از تشویق و کاهش قابل ملاحظه صورتحساب بهره‌مند شد.
صالحی خواستار استفاده از نور طبیعی در طی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی شد و افزود: تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی دمای ۲۴ درجه (دمای آسایش)، نصب سایه‌بان و استفاده از دور کند کولرهای آبی و جابجایی زمان استفاده از وسایل پرمصرف برقی (نظیر اتو، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و…) به ساعات غیر اوج مصرف از موارد تاثیرگذار در کاهش مصرف برق است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز