پیکر ناصر امامی شاعر و ادیب در شیراز تشییع شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۵:۱۷:۲۴
کد خبر: ۸۵۶۹۱۱
پیکر ناصر امامی شاعر و ادیب در شیراز تشییع شد
با حضور اهالی فرهنگ و هنر؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مسئولان استانی آیین تشییع و خاکسپاری ناصر امامی شاعر و ادیب برجسته استان صبح سه شنبه پس از اقامه نماز از مقابل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس؛ در ابتدای این مراسم پیام محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد، سپس داریوش نویدگویی، فعال نشر به زندگی و شخصیت ادبی و فرهنگی ناصر امامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارهای فرهنگی و ادبی توسط او سامان یافته است.
وی با بیان اینکه امامی، فرهنگ مدار و انسانیت را به خوبی آموخته بود، افزود: اگر خودمان قدر یکدیگر را ندانید چه کسی باید قدر بداند، اینها سرمایه های کشور هستند اما یک قطعه برای دفن این بزرگان نداریم؟
مدیر انتشارات نوید شیراز با گلایه از نبود امکانی برای دفن هنرمندان و اهالی ادب در قطعه ای مختص آنان بیان کرد: تصور می کردم استاندار فارس در این مراسم حضور داشته باشد.
در ادامه سیروس رومی شاعر و روزنامه نگار هم با سخت و دشوار دانستن فقدان ناصر امامی، گفت: من مدیون ناصر امامی بوده و هستم و هریک وامدار این چهره ادبیات شهرمان هستیم.
وی با بیان اینکه ناصر امامی در ۱۵ سالگی به دنیای فرهنگ ورود کرد، افزود: وی در این زمان به واژه و قلم روی می آورد و دستمایه اولیه او شعرهای طنز است.
رومی با بیان اینکه در جهان نمای فکاهی زنده یاد ناصر امامی به شعر طنز روی آورد، ادامه داد: از همان زمان فعال ، ادیب، شاعر و راهنما شد و شیراز را عاشقانه دوست داشت و شعر محور زندگی اش بود.
گفتنی است: پیکر مرحوم ناصر امامی، خالق «یک دریا مروارید» در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.
آیین نکوداشت ناصر امامی از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مجتمع فرهنگی احسان برگزار می شود.
نظر شما