معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس:

شکل‌گیری نهادهای مستقلی که کیفیت آموزش را رصد کنند در دانشگاه‌ها ضروری است

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۰:۳۷:۵۸
کد خبر: ۸۵۷۶۳۳
شکل‌گیری نهادهای مستقلی که کیفیت آموزش را رصد کنند در دانشگاه‌ها ضروری است
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت:شکل‌گیری نهادهای مستقلی که کیفیت آموزش را رصد کنند در دانشگاه‌ها ضروری است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عبدالرضا قاسم پور در دومین کنفرانس بین المللی و سیزدهمین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی  با بیان اینکه دانشگاه و دانشگاهیان باید بر آرمان‌های خود تکیه کنند، گفت: باید برای پیشرفت و توسعه دانشگاه ارزش قائل شد و آن‌ها را کیفی و بالنده و پویا کرد چرا که مسیر واقعی توسعه در دانشگاه به صورت منفعل طی نخواهد شد.
وی ادامه داد: امید ما برای بالندگی و افتخار و توسعه به مفهوم واقعی به دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی است و  دولت نیز از صدای رسای دانشگاهیان استقبال می‌کند و با گوش باز پذیرای سخنان آنان است.
معاون استاندار فارس تاکید کرد: دانشجویان و اساتید و پژو هشگران می‌توانند در راستای رونق تولید که سیاست اساسی  نظام و دولت تدبیر و امید است، گام‌های مناسبی بردارند.
قاسمپور افزود: دوران کمیت گرایی تمام شده و امروز باید کیفیت دانشگاه‌ها را از طریق آمایش آموزش عالی و مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها پیگیری کنیم؛ همچنین بازنگری در سرفصل‌ها و برنامه‌های آموزشی در این حوزه ضروری است.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی نهادهای مستقل ارزیابی کیفیت در دانشگاه‌ها اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: شکل‌گیری نهادهای مستقلی که کیفیت آموزش را رصد کنند، برای بهبود وضعیت دانشگاه‌ها امری مهم تلقی می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بیان کرد: اگر به دنبال کیفیت در دانشگاه‌ها هستیم باید در برنامه‌ها و سرفصل‌های آموزشی و رشته ها و نیز مسائل تحقیقاتی بازنگری و بازاندیشی جدی انجام دهیم.
قاسمپور با اشاره به اینکه انتظار می رود  بخشی از بار اشتغال جامعه را دانشگاه ها به دوش بکشند، عنوان کرد: این مهم در صورتی تحقق میابد که  دانشگاه های نسل سوم و چهارم که همان دانشگاه کارآفرینی است عملاً تحقق پیدا کند چرا که امروز تبدیل علم به عمل یا همان تجاری‌سازی دانش یکی از مسیرهای مهم کمک به اشتغال است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز