معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز :

اجرای نمایش «شین شیپور پالان دوز» در تماشاخانه استاد فقیه

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۹:۰۲:۳۶
کد خبر: ۸۵۸۱۳۰
اجرای نمایش «شین شیپور پالان دوز» در تماشاخانه استاد فقیه
معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: نمایش عروسکی «شین شیپور پالان دوز» که اولین اثر کارگاهی تئاتر در فرهنگسراهای شیراز است در تماشاخانه استاد مهدی فقیه به روی صحنه رفت.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، جمشید رضایی با اعلام این خبر اظهار داشت: کلاس و کارگاه های آموزشی تئاتر از سال 97 در فرهنگسراهای شهرداری شیراز راه اندازی و با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شد.
وی افزود: یکی از اهداف اصلی برگزاری کلاس های آموزشی در مراکز فرهنگی، ایجاد گردهمایی های انسانی برای تقویت روابط اجتماعی است که هنر تئاتر نیز در این میان اثرات مهم و انکار ناپذیری دارد.
رضایی ادامه داد: به همین منظور کلاس‌های بازیگری تئاتر در 9 فرهنگسرای شیراز برگزار می شود که کارگاه نمایش عروسکی توسط استاد نادر شهسواری از پیشکسوتان هنرهای نمایشی شیراز در فرهنگسرای هنر میزبان علاقه مندان به این هنر بود. 
معاون فرهنگی  هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: حاصل برگزاری این  کارگاه، تولید یک اثر نمایشی با عنوان «شین شیپور پالان دوز» است که به کارگردانی کریم کرمی زیر نظر استاد شهسواری سرپرست «گروه تئاتر شهر» به اجرای عمومی رسیده است.
رضایی تأکید کرد: در سال جاری نیز کارگاه هنرهای نمایشی با جدیت در فرهنگسراهای شیراز دنبال می شود که تولیدات کارگاهیِ آن با حمایت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز به اجرای عموم خواهد رسید.
کریم کرمی، کارگردان این نمایش که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد نمایش است گفت: شروع کار از جایی بود که استاد شهسواری طی توافقی با سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، کلاس‌های آموزشی را در فرهنگسرای هنر تحت عنوان کارگاه نمایش عروسکی  راه اندازی کرد و با فراخوان شهرداری افراد علاقه مند در این کلاسها حضور پیدا کردند.
این هنرمند نمایش های عروسکی افزود: در این کارگاه «عروسک سازی، عروسک گردانی و صداپیشگی عروسک» آموزش داده شد و پس از اتمام کارگاه، نمایش عروسکی شین شیپور پالان دوز به مرحله اجرا رسید.
در ادامه حسن دهقان سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد: زمان این نمایش 35 دقیقه است که تا بیست و هشتم خرداد در سالن استاد فقیه واقع در بلوارس مدرس، نبش کوی زهرا(س) به روی صحنه می رود.
دهقان عنوان کرد: این نمایش،  سرگذشت مرد پالان دوزی است که به خاطر پیشرفت ماشین آلات کشاورزی و استفاده کم مردم از چهارپایان، کسبش از رونق افتاده با این حال رزق و روزی کم اما حلال و پرمشقتی دارد تا اینکه روزی در حین نعل کردن مرکبش، الاغ با لگد به چشم او می کوبد و این اتفاق باعث می شود، پالان دوز تصمیم بگیرد به دنبال کسب و کار جدیدی برود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز